Nekromanti Folk verkar posta i alla forum. Bra och dåligt

Zorbeltuss

Hero
Det verkar vara väldigt mycket folk som postar i forum som de nästan aldrig besökte i förra forumsversionen, jag tycker att det är ganska bra att man därmed får en massa input som man annars inte skulle fått men det verkar också innebära att man får en hel del inlägg som inte bara är offtopic för tråden utan även för forumet.

Nå jag vill gärna att folk fortsätter posta lika fritt som nu men hur bemöter man någon som postar saker som är såpass offtopic att man undrar om de vet vilket forum tråden ligger i, det känns oskyst att anmäla både mot någon som kanske missat vad tråden handlar om och för moderatorerna som får en massa merarbete.

/Luna Lovegood

Zorbeltuss

Hero
Ape of Wrath;n8607 said:
Skicka ett pm till den som postat "fel" och upplys helt enkelt.

Postade jag fel nu med "Rykten..." ?
Fast folk brukar bli så defensiva när man pm:ar dem om sådana saker (iallafall är det min erfarenhet från förra forumet).
Edit: Kan ju ioförsig vara jag som formulerar mig klumpigt som vanligt dock.

Tycker att du postade rätt med dina rykten, fast frågan är om inte rollspels forumet hade gjort den mer synlig för almänheten.

/Luna Lovegood

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det är väl extrem-hobbymoderering att PM:a medlemmar och säga att de postar fel? Det är väl bättre att säga till moderatorerna då?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Robert Jonsson;n8616 said:
Det är väl extrem-hobbymoderering att PM:a medlemmar och säga att de postar fel? Det är väl bättre att säga till moderatorerna då?
Ja, det är det.

/tobias

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag känner att jag ofta missar vilket forum jag hamnar i när jag bara går på senaste inlägg. Därför händer det nu att jag råkar posta i forum för specifika rollspel fast jag inte vet något om dem. Det kan vara en av anledningarna på gott och ont.