CapnZapp;n105775 said:Hej.
Jag vill bara säga att jag tycker de kommersiella länkarna nästintill meningslösa - för vilka ändamål tror ni folk frågar efter typsnittsnamnen?!
Givetvis undrar folk för att de vill knåpa ihop egna äventyr och handouts! Dvs ingen är intresserad av att betala pengar för något helt hobbyartat icke-kommersiellt eget bruk.
Ska ni länka, länka därför till gratisalternativ! Eller varför inte länka till "närmast liknande fria typsnitt"...?
Tanken med att direktlänka är väl för bövelen att bespara folk fem minuters googling, inte att drömma om att hjälpa internationella fontföretag fylla sina kassakistor...?
Vänta nu …CapnZapp;n105775 said:Hej.
Jag vill bara säga att jag tycker de kommersiella länkarna nästintill meningslösa - för vilka ändamål tror ni folk frågar efter typsnittsnamnen?!
Givetvis undrar folk för att de vill knåpa ihop egna äventyr och handouts! Dvs ingen är intresserad av att betala pengar för något helt hobbyartat icke-kommersiellt eget bruk.
Ska ni länka, länka därför till gratisalternativ! Eller varför inte länka till "närmast liknande fria typsnitt"...?
Tanken med att direktlänka är väl för bövelen att bespara folk fem minuters googling, inte att drömma om att hjälpa internationella fontföretag fylla sina kassakistor...?
Tack.
Nej, men tack för att du frågar. Jag skriver vad jag tycker i diskussionen såfort google och jag hittade och läste den.Dante;n105795 said:Vänta nu …
Nekromanterar du en sex månader gammal diskussion bara för att klaga på att OP fått svar på exakt det hen frågade efter?
Vad bra då har vi varsin åsikt Sedan är det säkert lättare för dig att rättfärdiga ett inköp av exempelvis Skolar, eftersom du just skapat en tjock och härlig rollspelsbok som läses av långt fler än bara ett halvdussin av dina vänner, men det hör ju inte hit. Each to his own.pappa;n105786 said:Och, "ingen är intresserad av att betala pengar för något helt hobbyartat icke-kommersiellt eget bruk.". Jo, jag och många med mig.
Och jag har heller inte klagat på att svaren innehöll exakt rätt namnArfert;n105782 said:Frågar man efter typsnitt, som Templar gjorde, svarar man väl med vad som är exakt rätt om man vet det?
Templar frågade inte efter gratisalternativ. Som dessutom kanske inte finns.
CapnZapp;n105801 said:Nej, men tack för att du frågar. Jag skriver vad jag tycker i diskussionen såfort google och jag hittade och läste den.
Vad gäller att trådstartaren fått svar på "exakt" sin fråga: det är väl bra att OP fick svar; svaret i form av namnen på typsnitten är utmärkt information och ingenting jag vänder mig emot. Såvitt jag kan se efterfrågade dock OP inte några kommersiella länkar - att svaret därmed skulle bli "exaktare" (om det nu var det du menade, Dante?) är ju precis den tankegång jag argumenterar emot.
(Jag vet att jag fört in tråden på en tangent, men hoppas jag inte behöver starta ny tråd för det.)
CapnZapp;n105802 said:Vad bra då har vi varsin åsikt Sedan är det säkert lättare för dig att rättfärdiga ett inköp av exempelvis Skolar, eftersom du just skapat en tjock och härlig rollspelsbok som läses av långt fler än bara ett halvdussin av dina vänner, men det hör ju inte hit. Each to his own.
Moderering:CapnZapp;n105803 said:Och jag har heller inte klagat på att svaren innehöll exakt rätt namn
pappa;n105786 said:Att påstå att de kommersiella länkarna är meningslösa i det här sammanhanget är lite som att på frågan "var kan jag köpa bordsrollspel?" hävda att Piratebay är att föredra framför den lokala spelbutiken.
Jag tycker att länkarna är hjälpsamma och är glad att de bifogades. Länken ger mig inte bara en länk där jag faktiskt kan köpa fonten, den låter mig se precis hur fonten ser ut, vilka tecken den klarar och jag kan dessutom smidigt plocka fram en lista på andra liknande font om jag vill leta prisallternativ.Genesis;n105809 said:Men länkarna innehåller ju bilder på hur teckensnitten ser ut, så att man vet vilket teckensnitt som motsvarar vilket i boken? Det är väl klart att det gör svaret exaktare? En bild säger mer än tusen ord, trots allt. Att säga "du borde inte ha länkat" i en halvårsgammal tråd känns jättekonstigt. Hur kan det bli aktivt sämre att inkludera länkar?