Nekromanti Forensic - knife

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,909
Location
Stockholm
Nja, det ser mest ut som en broken image-ikon.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
McFisk said:
tyckte den var riktigt läcker.
Något med den skriker "serial killer".
Tack! =)
Funderar på att hållas med dylika bilder till En hund begraven, eftersom jag inte har råd med illustratörer. Även om spelet i fråga mer lämpar sig för en soft, tecknad stil.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Förövrigt vill jag helt enkelt ha all kritik som finns.

Är det bra eller dåligt?
Vad är bra och vad är dåligt?

Funkar den här typen av bilder i ett enkelt och luftigt deckarrollspel?
... Min magkänsla säger mig: Nej!
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Kniven funkar jättebra. Linjalen däremot känns för mycket som, tja, en linjal helt enkelt.
Kan ett lite slarvit upplagt måttband göra saken bättre kanske?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Telash said:
Kniven funkar jättebra. Linjalen däremot känns för mycket som, tja, en linjal helt enkelt.
Kan ett lite slarvit upplagt måttband göra saken bättre kanske?
Indeed. Det handlade mest om att jag inte hittade någon bra bild.

Vad säger du om noirversionen i länken ovan då?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Bilderna tyckte jag var snygga överlag.

Vad säger du om noirversionen i länken ovan då?
Den tyckte jag bäst om faktiskt, den skulle jag faktiskt kunna tänka mig se i ett deckarrollspel. Kanske med några ditlagda "utdrag" från utredningen, en enkelt men skissad beskrivning av mordet, kanske ytterligare ett foto (mindre vid sidan om) eller bara en "vetenskaplig" beskrivning av kniven på en liten post-it-lapp.



/Poseur
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Poseur said:
Bilderna tyckte jag var snygga överlag.

Vad säger du om noirversionen i länken ovan då?
Den tyckte jag bäst om faktiskt, den skulle jag faktiskt kunna tänka mig se i ett deckarrollspel. Kanske med några ditlagda "utdrag" från utredningen, en enkelt men skissad beskrivning av mordet, kanske ytterligare ett foto (mindre vid sidan om) eller bara en "vetenskaplig" beskrivning av kniven på en liten post-it-lapp.
Intressanta synpunkter, bra idéer.
Ska försöka tänka sådant. =)
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
En sån här som mätdon. tycker även att det kunde vara nice med asfaltsbakgrund eller betonggolv. Att göra en vit ram runt bilden som en polaroid bild kan också bli snyggt. Sen så kan du säkert photoshopa in en knappnål som håller den uppe, samt en till två post-it lappar som sitter klistrade runtom.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
McFisk said:
En sån här som mätdon. tycker även att det kunde vara nice med asfaltsbakgrund eller betonggolv. Att göra en vit ram runt bilden som en polaroid bild kan också bli snyggt. Sen så kan du säkert photoshopa in en knappnål som håller den uppe, samt en till två post-it lappar som sitter klistrade runtom.
Bra idéer. =) Teknikerna har dock en speciell typ av mätdon, en linjal med ett visst mätmönster på. Jag hittade dock inte bild på det som var stor nog. Förövrigt gillar jag förslaget om polarbild och nålarna och anteckningarna. Betonggolvet och asfalten tror jag dock inte på, eftersom teknikerna inte mäter mordvapnen på plats. Föremålen brukar oftare ligga på ett bord, kort och gott - så det kan jag ju göra.

Däremot vore det najs med en asfaltsbild där man kritat fram kroppskonturerna av offrets kropp. En sådan bild bör jag ordna. ... Om jag inte kan lösa illustratörsfrågan på något vänster.
 
Top