Nekromanti Forgotten Realms

Dr. Acula

Veteran
Ända sedan den magiska sommaren 1998 då jag för första gången stötte på Forgotten Realms i det legendariska spelet Baldur's Gate har jag varit förälskad i den världen.
Nu känner jag starkt för att köpa Forgotten Realms boken men jag funderar på att spela den med DoD6 regler istället, så jag undar om det spelar någon roll för känslan beroende på vilket regelsystem man spelar med.
Tror personligen att det borde vara ganska enkelt att göra om all speldata till att passa DoD6 reglerna.

entomophobiac

Low Prep High Play
Jag tror det är för mycket jobb. Varför inte bara investera in en PHB om du inte redan har den?

Jag menar, d20 är ett väldigt lättmoddat system som går att använda till det allra mesta. DoD6 är också ett relativt enkelt system, men nu är ju redan Forgotten Realms anpassat till d20, så du slipper antagligen ett par timmar arbete.

Hur som helst rekommenderar jag FR boken, vad du än bestämmer dig för. Världen är kanske inte riktigt min kopp te, men jag tycker boken är väl värd sina pengar och om man vill ha standardfantasy så är det helt bland det bästa på marknaden.

Troberg

Sinister eater
Tror personligen att det borde vara ganska enkelt att göra om all speldata till att passa DoD6 reglerna.
Det borde inte vara några problem så länge man inte är pettimeternoga med att allt ska vara exakt "rätt".

Gå ett huvud! Tala om för oss hur det funkar.

Dilandau

Myrmidon
Känslan är nog inget problem att fånga även med andra system än d20. Det jobba kommer nog först om du vill använda alla speciella raser och yrken och magiska grejer som är mer eller mindre unika för FR. Då kan det bli en jäkla massa konverteringsarbete.

...om man vill ha standardfantasy så är det helt bland det bästa på marknaden.
Och så är det smidigt efter som det finns så mycket skönlitteratur och fakta om världen att få tag i. Om man har läst några av de otaliga böcker det skivits som utspelar sig i FR, så är det lätt att få bra känsla för världen.

/Lars, som fortfarande anser att Ed Greenwood äger.