Nekromanti Formalisering av ritualer?

Jag har lite problem med att förstå hur det fungerar när man ska fomalisera ritualer. Jag har en krigarmagiker som saka skapa en kraftig ritual med effekterna provisera och öka bärförmåga så att han ska kunna bära en plåtristning utan bieffekter.

Hur fungerar det då? Måste jag kunna effekterna till den magnitud jag vill ha innan jag sätter samman dem i ritualen?

Och om jag inte kan lära mig dem av någon annan magiker, pga att det är en ganska hög magnitud som jag ska ha vilket kanske ej är så vanligt, hur gör jag då? Finns det regler för hur man forska fram dom och lära sig dom själv då? För jag ska nämligen ha dem på magnitud 6 vardera.

Skulle vara trevligt om någon kunde beskriva lite steg för steg hur det går till när jag ska skapa min ritual och vilka slag som behövs slås.

Praetori

Warrior
Nädå...du behöver inte kunna effekterna till den magnituden...
Däremot måste du sätta dig och skapa ritualen (både off och in-game) vilket tar en jävla tid...den måste alltså formaliseras och skrivas ned.....

Sedan är det bara att sätta igång....dock är det nästan alltid bättre att försöka få tag på kongelat och göra det på ett vanligt sätt (dvs en besvärjelse) om man bara skall göra en provisorisk "öka bärförmåga".

Det hela beror jhu iofs på HUR MYCKET han ska öka BF med.

Kan tex vara bättre att lägga levitera eller någon annan passande effekt på själva rustningen.