Nekromanti Formfråga

Torbjörn

Swordsman
Fråga:

Kan en människa, alv eller halv-alv, med spellen Alter Self, byta form till en harpya?

Torbjörn - ständigt undrande.

Pom

Swashbuckler
Tyvärr inte, man kan bara ändra till något av samma typ - i det här fallet från humanoid till humanoid. Harpyan är en monstruös humanoid och inte en vanlig humanoid.

Pom, som sprang ifrån inläggsskrivandet två gånger för att titta till maten och därför förmodligen inte var så snabb som han trodde.

Torbjörn

Swordsman
Misstänkte det också. Men en spelare kommer att bli besviken...

Torbjörn - som tackar och bugar för hjälpen.

Pom

Swashbuckler
Re: Formfrågan [OT]

Pom, ett tips. Euroshoppers varmkorv lagar sig nästan självt! *klappar magen*
:gremgrin:

Jag skall tänka på det nästa gång frugan föreslår viltkyckling.

Ännu mer OT kan jag för övrigt också rekommendera kall gulasch direkt ur den nyöppnade burken.

Bombu

Hero
ja det går bra att lägga polymorph eller alter self på sig själv.

(om man kan formelt förstås ;-)

Bombu

Japp och på andra villiga personer. Sen finns ju Balefull Polymorph som man kan lägga på motståndare.

shadow_UBBT

Warrior
Det här kanske är lite houseruling i min grupp, men så här har vi skött det. Med Alter Self kan man förvandla sig till en humanoid (du ändrar inte typ) men detta hindrar dig inte att se ut som något annat. En karaktär jag spelat brukade ständigt bli en half-dragon (egentligen klassad som dragon) men egentligen var han bara en människa med vingar och konstigt utseende. Det bryter inte besvärjelsens funktion, den ger bara mer fritt spelrum att ha roligt med.