Nekromanti Formulär

Jag skriver dom här:

Så klart, det var allt. Jag tycker Eon formulären är bra som dom är, ngjorda har den tendensen att bli så hopträngda att det ser ut som ett misslehus med 20 ungar

lyfalitrorjag

Veteran
jag har modifierat ett som finns på nättet
det är jävligt snyggt men jag får inte puplicera det

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Hemmagjort formulär - ladda ned här...

Jag har gjort ett rollformulär som består av två zippade filer. Det är ungefär 20 sidor och täcker allt från himmel och jord, det enda som jag har medvetet har utelämnat är alvernas "psykospoäng" och en ruta för "datum".

Layouten suger (den är alltså inte speciellt snygg), enligt mig - du får mer än gärna snygga till den och göra vad du vill med den (läs dock readme'n först), formuläret är komplicerat (och avancerat), men du kommer aldrig mer ha brist på plats på ett formulär i alla fall.

Första filen, andra filen, och en online-readme.

Observera att man inte behöver använda alla dryga 20 sidor som finns, det räcker oftast med 2-3 ark (d.v.s. 4-6 sidor). Ja, läs readme-filen så fattar du nog.

Hoppas någon får nytta av den - jag har kämpat som en dåre med att knåpa ihop det /images/icons/smile.gif.

Johan K

Gammal & dryg
Länkarna funkar inte..

Tänkte ta & ladda ner formulären, men länkarna funkar inte...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Länkarna funkar inte..

De funkar mystiskt nog för mig på denna dator, både i netscape och explorer... men jag kan alltid försöka skicka filerna (zippade - två stycken på ungefär 1,3 MB/st) till din mail om du vill?

Benax_UBBT

Veteran
Copyright?

Hur fungerar egentligen copyright på sånt här? Kan vem som helst lägga upp rollformulär ämnade för Eon? Räcker det om det inte står Eon på dem? Nån som vet?

/Benax

Johan K

Gammal & dryg
Kan du skicka ?

Det vore snällt om du kunde skicka dem till min e-mail.
jag testade länkarna idag åxå, de funkade inte då heller, tyvärr..

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Copyright?

"Kan vem som helst lägga upp rollformulär ämnade för Eon?"

"Räcker det om det inte står Eon på dem?"

I mitt fall så står det Eon på dem, och jag har även använt Eon-logon med CJS' tillåtelse.
Jag rekommenderar dig att fråga CJS först om du ska använda något som är copyright-Eon, men jag misstänker att många som har lagt upp sina rollformulär på internet inte har gjort det...
(med andra ord, jag tror inte att någon tänker stämma dig om du bara lägger upp ett Eon-formulär på internet... men det är alltid bäst att fråga)

För övrigt har jag snott saker från två andra formulär. Jag skickade mail till båda upphovsrättshavarna och fick svar av en av dem - han tyckte att det var OK, bara jag inte tog åt mig alla cred för det.
Den andra fick jag inte tag på, så då var jag fräck nog att lägga upp formuläret ändå... det enda som fanns var en e-mail-adress som inte funkade. Egentligen får man väl inte göra så, men jag hoppas att han inte vill hänga mig för det.