Nekromanti Fort, snabbt!!

RaChEz-X

Veteran
Hur kan du veta det!

Jag fattar inte hur alla kan veta så mycket om Neotech Offensive

Foggmock

Myrmidon
Re: Hur kan du veta det!

killen jobbar på Neogames.... Duh!
Nuff' said!

Jag vet att jag har rätt!

Krille

Super Moderator
Re: Hur kan du veta det!

"Jag fattar inte hur alla kan veta så mycket om Neotech Offensive"

Neotech Offensive (eng. "offensive" = "förolämpande" i dagligt tal, militär offensiv endast i militärt fackspråk) tror jag inte att någon vet något om. Däremot tror jag att en hel del vet en massa om den svenska rollspelsmodulen Neotech Offensiv.

Och Marco är som sagt var mannen som skrev den.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"

Jools

Veteran
Upp till bevis?

Nu är jag inte 'up to date' angående NO och N2 i allmenhet, på grund av pågpående värnplikt i Sveriges tråkigaste stad Skövde, men jag förmodar att NO inte släppts än...
Åter till ämnet, eftersom många tycks veta MYCKET om NO som inte släppts än men sägs vara färdigt, tycker jag att de som gjort modulen, med tillstånd av Neogames så klart, eller någon annan borde visa lite matriel från just det förmodade vaporwaret NO i ska vi säga Codex eller något så vi vanliga dödliga får lite bevis på att NO verkligen existerar...
Allt jag sett från 'NO' är nog något om riktmedel eller vad det nu var som publicerades i Codex för väldigt länge sedan, kan ha sett något annant men kommer i så fall inte ihåg det...
Nu vet jag att jag svamlat och inte mycket intelligent har skrivits i denna 'post', men det jag skulle vilja se är att Neogames visar 'mer' matriel från NO nu när det ändå aldrig verkar släppas, helt enkelt midre 'kommer i Offensiv' och mera verkstad för nu verkar det vara tvärt om...
Hoppas någon förstod vad jag vill ha framfört...

All your base are belong to us...

Krille

Super Moderator
Beviset har du i handen

"Åter till ämnet, eftersom många tycks veta MYCKET om NO som inte släppts än men sägs vara färdigt, tycker jag att de som gjort modulen, med tillstånd av Neogames så klart, eller någon annan borde visa lite matriel från just det förmodade vaporwaret NO i ska vi säga Codex eller något så vi vanliga dödliga får lite bevis på att NO verkligen existerar..."

Du har redan fått en stor tugga Offensiv. Stridssystemet i N2 var från början tänkt att hamna i Offensiv, men kom att flyttas in i N2, eftersom det gjorde sig bättre där. Att släppa N1s gamla stridssystem i N2 och sedan släppa det nya stridssystemet i NO vore helt enkelt att luras.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"

Mr Pink

Veteran
Ok... konstigt nog är det ungefär så mycket jag fattar också, men lite mer ingående då? Är man så bra på att kommendera så att folk ramlar och slår sig, eller, ehh..?

Håll käften och säg nåt, då!

Vindhand

Myrmidon
hmm...

Neotech Offensive (eng. "offensive" = "förolämpande" i dagligt tal, militär offensiv endast i militärt fackspråk)

Min gissning är att det är en freudiansk felsägning :)

Big Marco

Läskig
Re: Bevis - kommandoträning

Här kommer texten om kommandoträning, direkt från NO.
--
<B>Närstrid: Kommandoträning [-]</B>
<B>Bastekniker</B>: Slag I-III, Spark I-II, Grepp I-III, Kast I-II, Låsa motståndare I-II, Benbrytning I-II, Blockera I, Tackling I-II, Undvika I-III.
<B>Tillvalstekniker</B>: Stålsättning I-IV, Specifikt närstridsvapen: stridskniv I-III.

Kommandoträning är i sig ingen stridskonst. Det är helt enkelt en samling tekniker som möjliggör såväl snabbt och tyst eliminerande av fiender i krig samt som beväpnat och obeväpnat självförsvar. De flesta arméer eller säkerhetsorganisationer brukar lära ut den här stridskonsten till sina elever. En typisk kommandoträning är stridsvarianten av den ryska sambon som lärs ut till de fruktade spetsnaz och den japanska taijutsun som lärs ut till ninjor. Andra vanliga stridskonster som ingår i kommandoträning är wing chun, jeet kune do och ju-jutsu.
--

Mer om NO kommer i den kommande Codex, där en lång artikel om NO finns med, tillsamman med en preview av hela modulen.

-Marco Behrmann

chrull

Stockholm Kartell
nejnej.. man slåss..

iaf i kult så är det så att man kan slåss med armar och ben och kniv.. som en äkta amerikansk kommando dessutom..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--