Nekromanti fortfarande fel

Dilandau

Myrmidon
Hej. Jag kan fortfarande inte ändra bilden till profilen. När jag laddar upp en ny bild sträcks/krymps bara min nuvarande till den nya bildens proportioner. Men själva bilden ändras inte.

Bläh.

EchonCique

Hero
Felet skall vara åtgärdat sedan tidigare

Så det är nog vajsing på din sida om webbplatsen dessvärre. Ta bort din bild och ladda sedan upp din nya. Prova olika sätt helt enkelt, ett borde fungera då det inte är något fel på den funktionen eller på uppladdningskatalogen till webbplatsen.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag bytte själv bild nyss och då rensade jag först ut gamla cookies, sedan bytte jag bild och slutligen uppdaterade jag webläsaren. Det funkade i alla fall med Mozilla.

Lindenius

Swashbuckler
Hupp!

Nu fick jag samma fel som du. Fast jag bytte inte ens bild utan uppdaterade bara lite text mina beskrivningar.

Mysko xe

//erik. brottas med Maja

Dilandau

Myrmidon
Re: Felet skall vara åtgärdat sedan tidigare

Jag har testat att ta bort den gammla bilden, ladda upp olika bilder i olika format och storlekar, tömma cachen, använda olika webbläsare... inget funkar.

EchonCique

Hero
Re: Felet skall vara åtgärdat sedan tidigare

Om ingenting fungerat så skulle du inte ha en avatar kvar. Så någonting fungerar, frågan är då vad det är i din procedur som fungerar. Felet som tidigare fanns på servern är fixat då jag själv tog upp det med Gardener.

Ditt nuvarande fel kan jag inte identifiera då allting kring avatarens format etc fungerar för mig. Så gå igenom steg för steg vad du gör och skriv ner det hela. Sedan kan du peka på vilket steg som inte fungerar, så kan vi titta vidare på det.

Tills dess är det att famla i mörkret från oss som sköter webbplatsen dessvärre.

Feuflux

omjonasson.se
Fel med omskalad bild

Har hänt mig nån gång... då har jag löst problemet med att gå in i inställningarna och trycka spara en gång till. :gremsmile: Då blev det bra på direkten.

Nu för tiden kör jag bara med avatarer som är 100*100 direkt så att det inte kan bli någon omskalning alls, och sen hånar jag alla andra. :gremwink: