Nekromanti Forumöl på Akkurat

Basenanji

Postd20modernist
Ok.

Greppa läget, noll-åttor.

Det är dags att avhandla skönt skvaller (heta punkter är tex alla coola forumsspel just nu, Vitulvs eruptioner, Andys medverkan i Saga och Noir-sammanhang, Kranks hall, Dantes minglande med serie-eliten, Kalcidis senaste spelning, Rising och Herr Nils; är de verkligen ihop? mm mm)

Tyvärr så är Linköpingsmaffian upptagen så vi kan inte räkna med dem. Uppsalagänget har också flummiga planer på G. Malmöiterna kan vi bara fetglömma. (De ska testa alla IKEAS bollhav från Malmö till Skärholmen, men det fick jag egentligen inte säga) Vi har bara varandra, kort och gott.

Men vi har å andra sidan Sveriges bästa krogutbud, tunnelbana och möjligheten att köpa chai-latte på Nytorget samtidigt som man kan bese morsor skrika åt sina ungar att "äta upp sin foccacia innan den kallnar!".

Och vi har Akkurat – Moules marinieres PLUS whisky/öl från halva världen. Bra blues. Bra ställe.

Mitt förlag är att vi ses där 19/12 kl 19.00, dricker dricka och pratar prat.

/Basse

EDIT: Jag vill bara förtydliga: Det är INTE sant att Linköpingsmaffian har utmanat Uppsalamaffian på pulkatävling. Det är bara ett rykte. De ska testa BOLLHAV på olika IKEA-restauranger. (Annars hade de gärna kommit och beställt in en mjölk eller nåt).

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Försåvitt min fru inte får för sig att vi ska fara till Jämtland extra tidigt kan du lita på att jag är där.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Basenanji said:
Och vi har Akkurat – Moules marinieres PLUS whisky/öl från halva världen. Bra blues. Bra ställe.

Mitt förlag är att vi ses där 19/12 kl 19.00, dricker dricka och pratar prat.
Jag har ingen aning om när min skjuts upp till Hudiksvall tänkt sig åka, om det blir den 19:e på eftermiddagen eller om det var senare i helgen det var tänkt.

Men, om jag inte ska åka på fredagen eller lördagen så ska jag göra mitt absolut bästa för att dyka upp. med förbehåll för att jag nog sådär straxt innan lön nog inte har så mycket pengar att slänga, givetvis. Är det en massa garderobsavgifter och inträden och sånt man måste vara beredd på måste jag veta det i förväg.

Och det viktigaste: Finns det vanlig jävla Falcon, eller blir man påtvingad nån konstig skit? Går det att beställa "en stor stark" och få helt normalt vanligt svenskt vattenutblandad pissöl? Annars kommer jag inte.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
krank said:
Finns det vanlig jävla Falcon, eller blir man påtvingad nån konstig skit? Går det att beställa "en stor stark" och få helt normalt vanligt svenskt vattenutblandad pissöl? Annars kommer jag inte.
Det är det fina med Akkurat. De har ett av Stockholms största ölutbud, med bisarra ölmärken från hela världen, men de rynkar inte på näsan om man beställer en helt vanlig »stor stark«.

Basenanji

Postd20modernist
Arvid kommer nog inte heller...

En annan som inte verkar kunna vara med är vår käre Arvidos. I ett PM från honom skriver han så här: (han verkar ha förväxlat mig med JohanK så jag klipper-och-klistrar)

"Hejsan JohanK!
Jättekul m lite bollhav så här i december! Vi i Göteborgsmaffian brukar alltid sticka till IKEA i Angered, för deras bollar är så mjuka och så har de billiga slickeklubbor, men vi reser gärna ner till Malmö för att testa era bollar!

Några av oss undrar om man kan köpa barnportioner av köttbullarna eller om de ska ta med egna?

Ses,
Arvid"

Jag väljer att tolka det som att vi får klara oss utan göteborgarna den här gången.

Tyvärr.

/Basse

Storuggla

Champion
Öh... jag kommer. Jag har inget hett skvaller, men jag kan förklara hur länets spårbundna trafik fungerar (eller inte fungerar), berätta historier som kommer er vägra sätta er fot i en tunnelbanevagn igen och klaga på obegripliga säkerhetsregler. Eller så kan jag sitta och snacka skit och smutta öl, vi får se vilket. Jag kommer i vilket fall som helst. Kanske med mitt skägg, om jag inte rakat mig innan dess.

Storuggla, annars är bollhav ganska coolt

Anders Åstrand

Swordsman
Vi har julfest på jobbet den 18:e, men jag ska verkligen göra mitt yttersta för att ha lyckats nyktra till till den 19:e :gremsmile:

Var ligger stället?

Storuggla

Champion
I början på Hornsgatan om man lämnar Slussen, i det är huset där Sveriges Landsting håller hus och... huserar. Det är ett orange hus tror jag. Precis innan Hornsgatspuckeln.

Storuggla, ska vi ha flaggor

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag ska nog försöka ta mig ditt i alla fall. Om inte folk i min närhet får för sig att göra något vettigt (vilket inte lär hända).

krank

Vicotnik said:
Jag ska nog försöka ta mig ditt i alla fall. Om inte folk i min närhet får för sig att göra något vettigt (vilket inte lär hända).
Låter finfint, så om jag kommer så har jag antagligen minst två jag faktiskt känner igen... (Du och ugglan, för ugglan har jag träffat förut)

EDIT: Fan nu när jag kollar efter så kommer ju både Eksem och Arfert också, ju. Det blir fgan en majoritet folk man redan kännser. Bra, så slipper man den där obekväma känslan av att befinna sig i helt främmande sällskap =)

krank

Anders Åstrand said:
Hahahaha

Nästan sextusen inlägg på forumet, och du känner dig främmande. :gremsmile:
Du, jag har över 10.000 på Järnringens forum, och jag känner mig ändå främmande där...

Att snacka med folk på forum betyder inte att man känner dem.

Anders Åstrand

Swordsman
Att snacka med folk på forum betyder inte att man känner dem.
Det håller jag förvisso med dig om, men att inte känna folk är inte samma sak som att vara "helt främmande".

EDIT: Fast det här är ju en helt ovesäntlig deltråd, du kommer ju att lära känna folk på fredag ändå. :gremsmile:

haltageten

Dum inuti huvudet
Och jag kanske följer med nu när jag lämnar Linköping för att besöka familjen under julen.

Gardener

Champion
Tyvärr har jag fått för mig att bege mig till Jämtlands snötäckte vidder på fredagen, så jag kan tyvärr inte närvara.

Dessutom har jag varit i stockholm nästan varenda dag senaste två veckorna, så jag börjar bli lite less.

Å andra sidan är det rätt stor sannolikhet att jag kommer vara i sthlm väldigt mkt oftare i framtiden.

Andy

Vila i frid
Det där ska jag sikta in mig på. Kan hända att jag tar med mig 3 forumiter som inte är så aktiva också.

Ska bara fixa barnvakt.

Jääh!

Jarl

Hero
Med tanke på att nästan alla potentiella BW-spelare verkar dyka upp på fredag, så är det väl uppenbart var nästa träff är förlagd? :gremsmile:

krank

Skit!

Jag kommer inte. Åker tidigt, tidigt på lördag morgon och spenderar således hela fredagen med julavslutning på skolan plus packande.

Sorry grabbar.