Låt oss diskutera lite för själva diskussionens skull!
"Necronomicon"
Vartenda ord är sant...
"World Of Darkness"
En gång, i "Vampires" gryning, var WoD en outforskad och ganska ball kampanjvärld. Sedan blev spelet populärt, fler spel följde och WW blev giriga. Detta ledde till tusentals moduler och en genomtråkig värld. Kanske borde man återerövra den där gamla idén om gothic punk där unga 13:e generationsvampyrer drar omkring och försöker finna sig tillrätta i en mlörk och skrämmande värld. Skrota alla konspirerande elders, låta Sabbat vara ett diskret hot och varulvar extremt ovanliga mutanter som är livsfarliga. Därför lämnar man för sine gen säkerhets skull städerna. Lite så... lite mer mystik helt enkelt.
"H.P Lovecraft"
God litteratur. Exotism, kulturimperialism och trångsynt konservatism har aldrig känts bättre.
"WRAITH"
Trevligt men för mig fullkomligt ospelbart. Motivation för gruppspelande i långa kampanjer lika med noll. Och så fattade jag aldrig hur världen "såg ut".
"Witchcraft"
Aldrig gjort s.a.s. Men det verkar intressant, särskilt det där med att olika magistilar har olika regelmekanik. Fast AFMBE är väl ett betydligt mer kvalitativt spel?
"serier (om det finns några)"
Finns massor, orkar knappt börja... Hellblazer och Preacher någon? Starka influenser (tillsammans med Lynch - främst Twin Peaks och Lost Highway) för min pågående Kult-kampanj - en vansinnig roadmovie vars huvudpunkt är en terroristmisstänkt amerikansk senatorsdotter som med hjälp av tvivelaktiga allierade (drogliberala drömmagiker, halvdemoniska fotomodeller och lesbiska författarinnor med dödsfetisch) flyr genom det "samtida Amerika".
Hmmm... slänger på ett par länkar också eftersom jag har så tråkigt:
http://www.dagobertsrevenge.com
http://www.paranoiamagazine.com/articles.htm
http://www.raven1.net/