Nekromanti Forumet uppdaterat

Storuggla

Champion
Re: Censur? Blä!

Kanske för att det ingick i ett ord... Jag vet då inte...

Storuggla, ska dricka varm choklad istället

Balderk

Swashbuckler
Mycket bra när man vant sig vid vid de smalare bokstäverna (tar nog ett tag till :gremgrin:) men annars mycket bra (förutom censuren :gremmad:)

Skönt att man får upp en liten ruta när man ska skriva något kursivt, mycket enklare!

Jag är positivt överraskad om man säger så... inloggade listan e också finfin!*
Tack och hej

*edit
/Jonas

Troberg

Sinister eater
Mina åsikter om censur

Jag anser att censur [censur] [censur] [censur] och [censur] med [censur] [censur] tills [censur]. Dessutom [censur] det [censur] grovt [censur] [censur].

Jag tror att jag fick sagt vad jag ville där.

Nåja, bara de smaklösa skämten överlever så är jag nöjd.

Sodivra

Champion
Betygsätta användare? Blä!

Mår illa av betygstanken. (Betygs-tanken eller eller betyg-stanken? Välj själva.. :gremwink:) Själv ger jag alla 5:or. Värsta protesten.

Skuggvarg

Hero
Re: Betygsätta användare? Blä!

Jag kan inte riktigt se meningen med att betygsätta både diskussioner och personer...okej, kanske diskussioner då, men det känns konstigt redan där...och att betygsätta personer känns väldigt ytligt...trakasseri på hög nivå?

/Skuggvarg

seinet

Swashbuckler
Re: Awww kom igen!!! Censur?!

Har nu tagit mig friheten att avaktivera censuren, men för det krävs att ni användare inte missbrukar de ord som var censurerade (lista nedan). Vem vill t.ex. inte citera från Aliens: "That's great man, that's fucking great. Now what the fuck are we supposed to do? We're in some serious bad shit now man!" vilket skulle bli "That's great man, that's [censur] great. Now what the [censur] are we supposed to do? We're in some serious bad [censur] now man!".

shit
fuck
fucking
fucked
asshole
dumbshit

/Seinet Wintermute - Tror det var en defaultinställning som inte riktigt blev fixad...

Rising

Vila i frid

Jag börjar gilla betyg på trådar. Jag väntar tills tråden fått lite balans och fått mogna ett tag, sedan kollar jag om jag hittar något intressant i den. Är tråden intressant ger jag den betyget
och är den pratig och svammlig så får den
.

Hittar jag en tråd som är värdelös från start så kommer jag ge den
bara för att avråda andra från att klicka på den. Superbetyget
skulle jag nog bara ge om jag ser en tråd som blivit orättvist behandlad och jag vill pumpa upp dess betyg.

Så ser iaf min betygstaktik ut just nu.

Hur tänker ni göra?

/Rising

seinet

Swashbuckler

Men jag tror kritiken var riktat mot att betygsätta användare. Det kan kännas lite elakt.

Betygen på trådar är ju faktiskt rätt praktisk om alla följer din mall.

/Seinet Wintermute - Har putsat kängor idag

Kimon

Swordsman

Har nu tagit mig friheten att avaktivera censuren, men för det krävs att ni användare inte missbrukar de ord som var censurerade (lista nedan).

You've got to be joking you dumb fuck. Why the hell would we write our shit in any different way than before. :gremwink:

Dumbass.

:gremtongue:

seinet

Swashbuckler

Hehe... det är precis det jag menar. Det har ju fungerat förut och jag tror inte de orden som fanns där var de som moderatorerna i första hand skulle skriva i "bad words"-listan.

/Seinet Wintermute - För övrigt har ju "Inloggade"-sidan blivit lite roligare... kolla själva!

Troberg

Sinister eater
Det var som fan, det trodde jag inte...

Jag trodde att folk bara lattjade omkring och att det inte fanns någon censurinställning på riktigt!

Kanske den skulle återaktiveras med volatila ord som "friform", "regeltaliban" och sånt? :gremsmile:

seinet

Swashbuckler
Re: Det var som fan, det trodde jag inte...

Hmm, kanske det :gremlaugh:

Hmm, det skulle väl inte så många bli sura över... men däremot det extremt kränkande ordet "friformare" skulle väl passa där.

/Seinet Wintermute - Anser det vara kränkande att bli kallad friformare :gremlaugh: (på skämt alltså)

Sodivra

Champion
Okej. Jag gillade det bättre när det var fet stil, men folk verkar ju gilla detta bättre, så varför klaga?

Men nu tänkte jag ta upp det dåliga lite också: Taggar var ju hur lätta som helst att göra med nya version, så det är väl inget problem.. Men jag tycker inte om hur stor plats listan över forum och sidan för att skriva nya inlägg tar. Kan vi inte köra med liten stil på forumbeskrivningen, och lägga "tilläggen" till höger om textskrivarrutan, som i förra versionen?

"Extra information" längst ner känns också onödigt stor. Går det att lägga "hoppa till"-rullen där den låg förut, tillsammans med "betyg"? (Dvs platt, i den nedersta listen.)

Rättigheter och moderatorer känns lite onödigt, men det kanske är folk som vill ha detta kvar? Jag skulle gärna vilja ha en valmöjlighet dock. "Favorit" kan man också lägga någon annan stans. Eller? Det kanske inte spelar så stor roll förstås, eftersom "Extra information" bara märks av i kort-korta trådar..

Listen till vänster skulle jag gärna också kunna flytta på. Men eftersom det gick att välja i förra versionen antar jag att det finns ett hack?

Det var allt gnäll. I övrigt: Utsökt. :gremsmile: Skitbra att forumet äntligen fattar vilka inlägg som är lästa, och vilka som inte är det. Även bra att "ikonerna" (för taggar) hänger med när man redigerar inlägg, och att man kan lägga till filer till redigerade inlägg.

Storuggla

Champion
humor!

Ja precis, men jag tycker att alla adjektiv ska in på den förbjudna listan! Då blir det ett ordnat och välartat forum :gremtongue:

Storuggla, inte särdeles seriös

Rising

Vila i frid
Förslag på vettig censur:

En del ord och fraser vore däremot skönt om man kunde selektera bort:

"vampire är inget skräckrollspel"
"när slutar man vara en grisodlare?"
"www.skrivihop.nu"
"been there, done that" -etta på min hatlista
"lär dig stava ordentligt"
och alla förolämpande fraser jag använder om Eon-spelare; såsom "tabellslickare", "tärningskramare" osv. De är det nog många som skulle vilja sopa bort.

/Riz

Sodivra

Champion
Hahahaha!

Det vore ju något, då får man gärna lägga in en länk till faq:en istället för en censurering.. :gremsmile:

Eller ja.. äh. Helst vill jag nog inte ha någon censur alls.

Troberg

Sinister eater
Re: humor!

Ja precis, men jag tycker att alla adjektiv ska in på den förbjudna listan!
Jo, det är ju där de flesta värderingar ligger. För säkerhets skull bör vi nog ta bort alla substantiv också, det finns en del sådana som innehåller värderingar. Eller hur, dynghjärna? :gremwink: :gremshocked:

Rising

Vila i frid
Center-taggar. [OT -gäller Arvidos signatur]

Däremot verkar inte center-taggar fungera något vidare. Har du sett hur din signatur ser ut? Så var det väl inte förut?

/Rising

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: humor!

Varför inte ta bort alla verb också när vi ändå är igång. Det skulle bli ett sådant trevligt och innehållsrikt forum då...

"och inte för och så vidare..."