Nekromanti Forumgrillning?

Gardener

Champion
När blir årets första forumgrillning då? Nån som känner sig manad att ordna nån i mälardalen nån gång framöver? Gärna när jag har tillfälle att komma, vilket iofs kan bli lite lurigt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Linköping!

Yassilus har ordnat både grill och Guitar Hero. Visserligen ligger inte Linköping i Mälardalen men det finns någon slags sjö i närheten och det går att grilla (och sova över) här. :zeppelinare:

Troberg

Sinister eater
Mälardalen är svårt, men om ni dämmer upp utloppet där nere i Stockholm så kanske Borlänge kan räknas som mälardalen.

Jag har i alla fall en mäktig grill (och en liten mjäkig) som jag kallar "Das Übergrill 3000 XL Magnum" och massor av trädgårdsmöbler.

Jag har dessutom grannar som är väldigt underhållande när de grillar onyktra.

Borlänge ligger dessutom inte mer än ett par timmar från huvudkommunen, så om man åker tåg eller samåker med bil så går det ganska fort. Finns också flygplats om någon föredrar icke spårbunden kollektivtrafik.

Johan K

Gammal & dryg
Jag har i alla fall en mäktig grill (och en liten mjäkig) som jag kallar "Das Übergrill 3000 XL Magnum"
Well, bara det namnet på grillen gör mig sugen på att åka upp & våldgästa dig i Borlänge Troberg...
Den dagen jag har vägarna förbi dig så ska jag höra av mig på valfritt sätt så man får se detta åbäke till grill ! :gremgrin:

/ Johan K, som åxå gjärna hade grillat med de flesta forumiter härifrån !

Gardener

Champion
Re: Linköping!

Om hela Roxen vore brännvin....

Kanske när jag har skaffat hoj. Annars har jag både bägge GH och en grill på gården, så det vore mycket enklare att bara stanna hemma isf. =P

seinet

Swashbuckler
Vi har en på gång i Göteborg nästa helg, alla från övriga delar i sverige är välkomna att hålla oss sällskap de med förståss.

/Seinet Wintermute - Skall snart pysa iväg från jobbet

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Linköping!

"Annars har jag både bägge GH och en grill på gården, så det vore mycket enklare att bara stanna hemma isf. =P"

Men då går du ju miste om vårt underbara sällskap, och vi ditt! Dessutom så kan du inte briljera med dina enorma Guitar Hero-skillz. :gremwink:

Gardener

Champion
Åmmeh, jag menade ju första i den verkliga världen så klart! Inte i en fantasivärld som Göteborg!

Har jag inte råd att åka till götet för ett gott con så blir det nog inte för en grillning heller tyvärr. =/ Det är sjukt att det är billigare att flyga till Holland än att åka tåg till Göteborg.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Resekostnader [OT]

Det är sjukt att det är billigare att flyga till Holland än att åka tåg till Göteborg.
Jag tror det är av samma anledning som flyget till Qaanaaq är dyrare än flyget till London... Holland vill folk liksom åka till :gremsmirk:

- Ymir, vill förvisso till Qaanaaq

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det är sjukt att det är billigare att flyga till Holland än att åka tåg till Göteborg.
Betyder det att Holland är en tänkbar plats för grillningen?

/tobias

seinet

Swashbuckler
Re: Resekostnader [OT]

Jag tror snarare det är så att SJ (Satans Jävlar) vill maximera sin vinst eftersom det finns få andra resealternativ. SJ är nästan ensam aktör på marknaden när det gäller tågresor, det är illa att det skall vara så dyrt att åka tåg egentligen. Staten borde se till att göra något åt priserna på olika transportsätt så det miljövänligaste alternativet också blir det billigaste (och vice versa). Kanske en "Tre kronor milen"-princip hade varit något för SJ, hade definitivt varit en bra slogan i reklamkampanjen och det hade gett bra priser på resor (c:a 21 kr för en resa till Borås från Göteborg, runt 200 kr upp till Uppsala (det är väl runt 60 mil till Uppsala från Göteborg). Kanske lite väl billigt, men fyra kronor milen hade inte varit farligt det heller.

/Seinet Wintermute - Har dock ingen aning om SJs kostnader.