Nekromanti Forumit sprider förkunnelsen ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Snavade över denna korta notis (ett oskick att bara prennisar kan läsa hela artikeln) från Hudiksvalls Tidning. Tillräckligt mycket gick dock att läsa för att det skulle framgå att den som citeras inte är någon annan än en prominent hälsinge-forumit.

Alltid roligt när folk engagerar sig för att upplysa den oupplysta allmänheten om nöjet i hobbyspel.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hahaha, att den där skulle sprida sig hit också =)

Jo, det är ett riktigt oskick. Tänkte scanna in artikeln från tidningen och lägga upp på vår spelförenings hemsida ikväll, om jag hinner.

Vi fick en helsida i tidningen, med stora bilder på våra figurspelare och en mindre på mig och föreningens enda tjej läsandes i varsin rollspelstidning. Det var inte så många intresserade där just då, men vi har till min stora glädje fått kontakt med åtminstone två nya rollspelare i trakten tack vare den där artikeln.

Och om man betänker att HT brukade användas som dåligt exempel på tidning på någon journalisthögskola tidigare och generellt tappar bort både folks namn och citat, så får jag säga att den där artikeln är förvånansvärt korrekt...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
krank said:
Och om man betänker att HT […] generellt tappar bort både folks namn och citat […]
De är i gott sällskap. När Nacka Värmdo Posten (särskriven tidning – huu) skrev om Stockholms spelkonvent fick de till följande:

En bild på Gargantuan Blue Dragon på ett D&D Miniatures-bord ackompanjerat av bildtexten: »Figurspelet Drakar och demoner är Sveriges mest sålda fantasyspel.«

En annan bild föreställer en person som håller i samma drake: »[Fel namn] är draken i Drakar och demoner.«

Hur jävla svårt ska det vara att göra lite korrekta anteckningar egentligen?

krank

HT har uppfunnit personer ur det blå. Schezus hade jonglerat med brinnande käglor. Dagen efter: "Mikael Blixt jonglerar och underhåller". Niklas blixt var där, men inte i bild. Jag, den ende Mikaeln i föreningen, var inte ens där.

krank

Nu finns artikeln, inscannad och lätt uppstädad från den fula scanningen, här.

För att kunna behålla min prettoimage en smula vill jag också påpeka att fokus på lek och rymdskepp i mina citat har mer att göra med urval av citat än något fokus hos mig. Jag försökte pusha för det sociala och det vuxna, så att säga - och hon pushade och ville veta varför vi inte spelade teater. Jaja, bra PR för föreningen och hobbyn iaf =)

Johan K

Gammal & dryg
Way to go krank !

Well, kan inte ge dig mer än en eloge !!
Kul at se froumsfolk i pressen, som ger en bra sida av våran hobbey.

/ Johan K, som ger krank en high five.. :gremtongue:

Foggmock

Myrmidon
Mycket trevligt! Jag hoppas du lägger upp den på Sveroks forum också (jag kan inte kolla om du har gjort det för min fascistiska arbetsplats har blockat en mängd sidor som anses vara icke arbetsrelaterade - än så länge verkar jag dock kunna tjäna pengar och surfa på Rollspel.nu samtidigt... :gremgrin:)