Nekromanti Forumitdröm - the last of the year?

Nightowl

Champion
Jo, alltså: I natt skulle jag och fem (sex?) andra personer utarbeta ett nytt rollspelssystem som ett projekt i en odefinierad skola. En av deltagarna var Bobby Magikern; spelet var dessutom baserat på Gurgehs "Supergänget"; därav forumitdröm. (Det handlade dock om något annat än superhjältar; i projektet ingick att marknadsföra spelet, och vi diskuterade hur mycket pengar Gurgeh skulle få. "Inte ett öre!" skrek (!) någon, och det skrattade vi alla gott åt, uslingar som vi är!)

Projektet dokumenterades så att jag skrev på ett stort blädderblock, en annan person filmade det med en kamera som var inmonterad i en enorm svartvit skol-TV av sjuttiotalsmodell (så denne var tvungen att stå bakom TVn, vilket var obekvämt så det uppstod gräl), och sedan lagrades det i TVns dataminne.

Detta minne var dock litet så efter varje seminarium så skulle man ladda ned det på sekundärminnet: ett hårdkokt ägg! Jag hade tagit på mig en hel del uppgifter och var någon sorts projektledare, och nu skulle jag skriva ut filmen som renskrivna anteckningar genom ett specialprogam som fanns i min dator, en Mac Classic ("Det programmet finns inte till Windows!" sa jag under seminariet och då började en kvinnlig deltagare gråta.) Sedan skulle alla få i hemläxa att rätta mina stavfel, för det klarade inte Macen av.

På vägen hem satt jag på en kafeteria som liknade den på Stockholms universitet när jag gick där för 15 år sedan, och då tog jag upp ägget och började pilla på skalet - varpå det gick sönder! :gremooo: Jag ägnade sedan resten av drömmen fruktlöst åt att försöka sätta ihop det igen, men det gick inte så bra, trots att en sorts musa som spelades av Mona Seiliz dök upp och viskade uppmuntringar i mitt öra...

Erik

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det handlade dock om något annat än superhjältar; i projektet ingick att marknadsföra spelet, och vi diskuterade hur mycket pengar Gurgeh skulle få. "Inte ett öre!" skrek (!) någon
Aha, en sanndröm alltså! :gremwink:

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Hahaaa ! :gremgrin:
Måste ju säga att de drömmar som kommer upp här, är ruggit mysko. Men förbaskat skojiga att läsa !

/ Joha nK, som funderar på att få hit en drömtydare som kunde förklara alla dessa drömmar.