Att spela rollspel per chatt är nu möjligt!
Det har tagit sin tid men tack vare den här tråden, allmänt intresse, eget intresse men i första hand den ärande
krank (ett fyrfaldigt leve för honom!) så kan det äntligen dra igång.
krank har äntligen sett till att #bakerstreet har en fungerande tärningsbot. Vill du veta hur den fungerar så skriv bara "!help" (utan citationstecken) i kanalen så kommer boten (kallas "DreamerXXX" dvs. "Dreamer'någonting'") att svara dig per msg/privatmeddelande och dig information över alla kommandon.
Förstår du inte vad denna kommandolista innebär så kika här:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa mig!" onclick="toggle_spoiler(this, 'Hjälp, mina ögon!', 'Visa mig!')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
DreamerXXX's kommandoguide
DreamerXXX said:
!help -::- Shows the help text[private/public][all]
!gmlist -::- Displays a list of current GM's[private/public][all]
!name -::- Renames the bot[private] [gm]
!gmoff [nick] -::- Removes you or [nick] from the list of GM's[private][all]
!roll -::- Roll a die[private/public][all]
!whisp nick message -::- Makes the bot whisper to nick.[private] [gm]
!gmon -::- Adds you or [nick] to the list of GM's[private][all]
Plain text -::- ***
*** All text som skrivs privat till boten av en gm/spelledare kommer att visas i #kanalen som om boten pratade/uttalade den skrivna privatmeddelandet.
Förtydligande
gm = game master/spelledare
whisp = whisper/viska (skickar dolt meddelande till annan användare)
[private] = privat/msg. Betyder att kommandot måste skickas per "/msg" till boten för att fungera.
[public] = publikt/öppet. Betyder att kommandot kan skickas till boten via #kanalen.
[private/public] = privat/publikt. Betyder att kommandot till boten kan skickas både privat/per "/msg" och publikt/i #kanalen.*
[all] = alla/samtliga. Betyder att alla tillåts att skicka den typen av kommando, gm eller ej.
[gm] = game master/spelledare. Betyder att den som skickar kommandot till boten måste vara märkt som game master/spelledare för att det ska fungera.
[nick] = nickname/användarnamn.
* Det som skrivs i #kanalen är synligt för alla de andra som vistas där. Det som skrivs privat/per msg är bara synligt för de som deltar i den privata konversationen.