Nekromanti Forumkrig-forum? En idé.

Ymir

Liten kantbaron
Jag råkade lägga märke till att ett IT-diskussionsforum hade ett forum kallat 'datorkrig', där debatter av typen 'Imac är från helvetet', 'PC suger', 'Död åt Microsoft', 'Xbox vs Ps2 och Gamecube' etc kunde tas upp. Frågan är då om inte något liknande vore en idé här på rollspel.nu? Ett forum för provokativa, uttjatade och känsliga debatter/ämnen a'la Ereb-Chronopia-(Trudvang), Friform/Stårytelling-Tärningsdyrkande, Eon suger, Neogames är onda lögnare, Generationsdebatter, WoD-hat, etc etc...

På så vis hade man fått alla forumkrig samlade på ett och samma ställe, och bashingen och de oändliga smakgrälen kunde ta fart. Trevligt för alla parter, väl?

- Ymir, som är oändligt trött på flertalet av ovannämnda ämnen :)

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Anser personligen...

...att det känns lite onödigt. De flesta ämnena är dessutoim uttjatade. Om man vill bråka angående sådant så kan man ju skicka privata meddelanden ta det via någon chatt.

Så jag säger att för att utträtthålla den goda stämning som råder här så är det en dum idé. Men likväl fortfarande en idé...

Rickard

Urverk speldesign
Har faktiskt tänkt samma tanke

Fördelen är att de nya besökarna kan gå in i det forumet och titta igenom vad som det ältats ofta och därigenom få läsa andras åsikter.. En annan fördel är att man lätt kan flytta in OT-diskussioner dit in som ofta tar upp en allt för stor plats i orginaltråden.

Den enda nackdelen jag kan tänka mig är att forumet är rätt dött, men vad gör det? Då blir det inte lika jobbigt att läsa igenom alla dessa ev. diskussioner som du tar upp..

/[color:448800]Han</font color=448800> som tänkte söka igenom och läsa lite om Eon vs DoD-diskussionerna och kanske starta en egen om han inte är nöjd med informationen

Johan K

Gammal & dryg
Njaa..

Jag skulle nog hellere då ha ett forum där man kan diskutera dataspel, brädspel, kortspel & sådana saker.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Det är sant

Spel som är lite på kanten av de större och mäktigare. Men som vi har fått hört så många gånger förr, och som är ett rätt bra argument för att inte skaffa fler forum, så behövs det ju att ett ämne diskuterar-sönder ett allmänt forum, t.ex. "rollspel"-forumet.

Tycker förövrigt att det är en bra "regel". Men man kan ändå förstå de som klagar.

Azagthoth

Myrmidon
Ett forum för "bråkiga" ämnen är inte någonting som är aktuellt. Just därför att det uppmanar till sådant vi inte vill ha här, bråk, irriterad stämning och personangrepp.