Nekromanti FORUMSÖL!!! STHLM, Bishops, 18 sep

anth

Vetefan
Har ni kommit tillbaka från semestern och just insett hur tråkigt ert jobb är?
Förtvivla icke! För snart är det dags för nästa forumsöl!!! :)

Fredag 18 september, Biblioteket, The Bishops Arms, Folkungagatan 105, Stockholm

Kvällens tema: loppmarknad
Ta med er en kasse rollspel som ni kan tänka er att bli av med. Med lite tur kan er rollspelsförsäljning finansiera hela er ölkonsumtion under kvällen. :)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Självfallet borde valutan vara just i öl, eller motsvarande dricka. Inga kontanter borde få byta händer under kvällen!

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Jag brukar få sådan ångest när jag vaknar på morgonen efter en afton på Bishops och inser vad jag släpade hem kvällen före efter några öl för mycket.

anth

Vetefan
Owlbearpig;n115027 said:
Jag brukar få sådan ångest när jag vaknar på morgonen efter en afton på Bishops och inser vad jag släpade hem kvällen före efter några öl för mycket.
Det roliga är att du inte talar om fula fruntimmer. :)

Jimmy

The One Ringkvist
Trots enorm pepp så måste min hälsa begränsa mig idag. Tyvärr.. mer forumöl oftare!

anth

Vetefan
Det var inte så många som kom, men det uppvägdes av att de närvarande var utomordentligt trevliga: anth, Dante, Erik_N, Gardener, OwlBearPig, Peter, Stövelkatten.

Diskussionämnena var som vanligt lika underfundiga som de var intressanta.
Rollspelsloppisen skapade ett berg av böcker på det runda bordet, samt ledde till ökad ölkonsumtion. Och de böcker som ingen ville köpa... låt oss säga att biblioteket numera har en rollspelshylla... :)
Vi fick en förhandstitt på "Sju porträtt av Elvira Wallin" till Svenska kulter och den såg faktiskt så fantastisk ut som Arfert säger att den är. Vi fick också reda på att "Kaknäs sista band" till Mutant år 0 är färdiglayotad så den borde också dyka upp snart.
Visste ni att inte mindre än TVÅ böcker om svensk rollspelshistoria är på väg? Förhoppningsvis finns bägge att köpa till jul.
Som vanligt tävlade vi att skapa anagram genom att flytta runt böcker i biblioteket, men inget av dessa anagram passar sig i tryck.
Sedan utforskade bibliotekets mörkare vrår och hittade bl.a. en svart bibel, samt mörka berättelser från Sibirien, lika gamla som motorcykeln..
Och jag är ganska säker på att Owlbearpig återigen vaknade med ångest, med tanke på vad han lyckades släpa hem från Bishops den här gången. :)

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Mycket lyckad tillställning. Vi borde göra om det här snart (fast kanske utan hemsläp).

Krille

Super Moderator
Det hade varit utmärkt om det hade varit förra veckan, för då hade jag ju kunnat släntra in på eftertampen och varit bakfull när jag skulle signera.