Nekromanti Forumsöl, BA, fredag 19 oktober

anth

Vetefan
Nu är det dags för forumsöl igen.

Fredagen den 19 oktober på Bishops Arms, Folkungagatan 105.
Tyvärr får vi inte sitta i biblioteket - det var redan taget när jag försökte boka för två veckor sedan - så vi sitter utanför biblioteket, BA ska försöka reservera bord åt oss.

Men låt er inte nedslås av det för vi har många intressanta punkter på kvällens program:

krank och 2097 kommer att berätta om sitt samarbetsprojekt, den erotiska romanen "256 shades of grey" som beräknas finnas i bokhandlarna lagom till jul.

Vi ska även ha forumsmästerskap i sten-sax-påse-ödla-Spock. Så fort alla förstått reglerna, i april eller så, drar vi igång.

Alla som har Ouija-bräden uppmanas att ta med dessa då Storuggla ska hålla seans och försöka kontakta Gary Gygax' ande.

Spider ska förklara det nya XP/Level/Sanity-systemet och hur man får sin sanity stt sjunka så snabbt som möjligt.
Denna punkt har tyvärr utgått då Spider numera gömmer sig i en garderob och säger sig vara förföljd av utomjordingar.

Måns berättar om sina planer på att slå Felix Baumgartners rekordhopp på 39000 meter. Måns kommer dock inte att använda sig av ballong, utan ska bygga en 40 km hög hiss.

Senaste nytt från EON, Kraetyz berättar hur man kan alstra skolfoton och vad bilder på japanska skolflickor ska vara bra för i svenska fantasyrollspel.

Dante kommer att förklara varför det inte finns några troll på rollspel.nu - det är kanalpaddlare som ägnar sig åt dragrodd.

Vi fortsätter vår resa genom Sverige på jakt efter nya mysterier. I våras berättade Stövelkatten om sin djupdykning i Norrtälje hamn efter Deep Ones - och nu ska Eksem berätta om sina högtflygande planer på att hitta Chemtrails i Vingåker. Allt tyder dock på att kondensationsstrimmorna kommer från Vingåkers gigantiska kaffekoppar.

Vi har fått höra att Kulturhusets konstnärlige ledare, Behrang Miri, planerat fortsätta sin kamp mot Tintin, Hergé och andra rasistiska författare. Nästa författare att rensas undan är H.P. Lovecraft.
På grund av detta kommer vi att anordna en demonstration för Lovecraft - med plakat med text som "Lovecraft var för blandäktenskap mellan Deep Ones och människor".
Demonstrationen går hela natten från från Bishops Arms till Norrtäljes hamnbassäng.
Väl mött!

Som vanligt kan vad som helst hända på forumsölen - vi reserverar os där för för ändringar i ovanstående program.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Eftersom rösterna i mitt huvud klagar på mig för att jag missade senaste forumsölen så kommer jag dyka upp i förhoppning om att rösterna ska tystna, i alla fall tillfälligt.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Min programpunkt utgår och flyttas i stället till den extrainsatta forumölen veckan därpå.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Spider ska förklara det nya XP/Level/Sanity-systemet och hur man får sin sanity stt sjunka så snabbt som möjligt.
Denna punkt har tyvärr utgått då Spider numera gömmer sig i en garderob och säger sig vara förföljd av utomjordingar.
Tips.... att tro att man är förföljd av utomjordingar hjälper att sänka sanityn.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Verkar bli dålig uppslutning på fredag, ska vi avboka det hela?

gizmo

temporary sunshine
jag hade tänkt titta in iaf.

men om vi ställer in skriver jag helt enkelt "öl?" i vrållådan, fredag kväll :gremsmile:

Korpen

Hero
Vicotnik said:
Nej, tradition är tradition. Dessutom kan det alltid dyka upp folk som inte sagt till här att de kommer.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Korpen said:
Vicotnik said:
Nej, tradition är tradition. Dessutom kan det alltid dyka upp folk som inte sagt till här att de kommer.
Okej, då tar jag ditt, är där ifrån ungefär 17:30 skulle jag tro.

Übereil

Swashbuckler
Jag har t ex inte sagt att jag kommer.

Übereil, som lär dyka upp runt 17:30 han också

anth

Vetefan
Jag kommer och hoppas innerligt att jag inte blir ensam.
För det första lät det som de skulle reservera bord åt oss utanför biblioteket, för det andra brukar vi få sitta i biblioteket så fort gästerna där gått.

hakanlo

Hero
Det var väldigt trevligt sist - första gången för mig! Denna fredag är dock upptagen, och tyvärr troligen även nästa. Men ni lär se mig igen!

Eksem

Champion
Jag kommer, tidigt dessutom! Antagligen senast 18, kanske tidigare! Såvida jag inte kommer senare, och då kommer jag lite senare.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Eksem said:
Jag kommer, tidigt dessutom! Antagligen senast 18, kanske tidigare! Såvida jag inte kommer senare, och då kommer jag lite senare.
Okej, du anländer alltså exakt när du beräknat att du ska anlända.

anth

Vetefan
Vicotnik said:
Eksem said:
Okej, du anländer alltså exakt när du beräknat att du ska anlända.
Wow, XM kan trolla! :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
Eksem said:
Det passar mig utmärkt! Jag kanske kommer, och i så fall antagligen med största sannolikhet tidigt. Fast jag har en annan grej också, och den innebär att jag kanske kan komma ännu tidigare, eller inte alls. Kommer jag måste jag garanterat gå tidigt, eftersom jag ska göra ytterligare en grej och till den får jag inte bli sen.

Anarchclown

Swashbuckler
Vi, eller jag, kan eller kan inte dyka upp, beroende på hur lång tid det vi, eller jag, med största säkerhet kan göra innan det att vi, eller jag, kan dyka upp, kan ta.

gizmo

temporary sunshine
här däremot utvecklar sig en tablettresistent migrändag. Men jag kommer ändå tror jag, får bara vila lite mellan jobb och BA.