Nekromanti Forumsöl fre 19 apr på BA

anth

Vetefan
Nu är det dags att hälsa våren välkommen med lite öl.
Som vanligt är det 18:00 den 3:e fredagen i månaden (19 april) i biblioteket på Bishops Arms på Folkungagatan 105 i Stockholm.

Givetvis har vi ett digert program:
- Vitulv kommer att visa sina awsum skills och bygga en dvärgsmedja i skala 1:1 med ässja och allt. Alla får prova att smida sin egen hästsko.
- Vi kommer även att fira att övriga stora svenska rollspel (Eon, Mutant och Kult) följt i DoDs spår och släppt gammalt material fritt.
- Efter Fantasy! av Arfert och Sci-Fi! av Mekanurg kommer Arfert att presentera det tredje spelet i den svenska OSG-serien: Horror!
- Den nybildade föreningen Anonyma rollspels-missbrukare, ARM, kommer att ha möte. För de som vill vara anonyma kommer vi att dela ut papperspåsar att ha på huvudet.

Som vanligt reserverar vi oss för fel och sista-minuten förändringar i ovanstående program.

gizmo

temporary sunshine
yes!
Och jag hoppas vi är lite gladare den här gången. De två sista forumsölen var det rätt så deppig stämning.

Übereil

Swashbuckler
Det har jag inte tyckt mig märka.

Men nu ska det väl i alla fall hinna bli vår!

Übereil, vår!

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
gizmo said:
yes!
Och jag hoppas vi är lite gladare den här gången. De två sista forumsölen var det rätt så deppig stämning.
Jag ska nog få ner stämningen genom att stämma upp till en forumsstämma där vi ska stämma någon..

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Hur kunde vi låte denna tråd sjunka så lågt i listan... kanske försökte vi replikera nivån på skämten från forums ölen...

Jag kommer samt att jag drar med mig minst en minion.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
anth said:
- Den nybildade föreningen Anonyma rollspels-missbrukare, ARM, kommer att ha möte. För de som vill vara anonyma kommer vi att dela ut papperspåsar att ha på huvudet.
Jag hoppas att du verkligen tar med dig en påse så jag kan ha den över huvudet, det är ju inte så mycket för att vara anonym som för att inte bli utkastad igen för mitt utseendes skull.

anth

Vetefan
SPELTEST!!!

The Riddler har lovat att utsätta oss för hans senaste rollspelsskapelse. Det går under namnet Herre på täppan i form av kuddkrig.
Eftersom det i en tidigare tråd konstaterats att rollspel även kan kallas för:
- bordsrollspel
- tärningsrollspel
- "papper och penna"-rollspel
så har givetvis The Riddler tagit fasta på detta:
- Den som är herre på täppan sitter på bordet och försöker hindra de andra att ta sig upp, de andra försöker givetvis göra det motsatta.
- Eftersom det kan göra ont att bli träffad av en mjuk dunkudde har han gjort om det till ett spelmoment: Man kastar en tärning och träffar man motståndaren tar denne en skada. Vissa hävdar att det gör ännu ondare att bli träffad av tärningar än av kuddar, men det är bara elakt förtal.
- Papper och penna används till poängberäkning. Blir man träffad tio gånger är man död. För varje runda man inte är herre på täppan läker man en skada. För varje runda man är herre på täppan får man ett poäng. Först till tio poäng vinner.
- varenda gång man anfaller ska man dessutom låta som ett jättemonster! NEJ! Inte så där. Jag menar som en jättebamsing till monster. Ta i från knäna! SÅ HÄR!

Efter speltesten följer en tre timmar lång paneldiskussion med spelskaparen hurvida detta är ett rollspel eller ej.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
anth said:
SPELTEST!!!

The Riddler har lovat att utsätta oss för hans senaste rollspelsskapelse. Det går under namnet Herre på täppan i form av kuddkrig.
Eftersom det i en tidigare tråd konstaterats att rollspel även kan kallas för:
- bordsrollspel
- tärningsrollspel
- "papper och penna"-rollspel
så har givetvis The Riddler tagit fasta på detta:
- Den som är herre på täppan sitter på bordet och försöker hindra de andra att ta sig upp, de andra försöker givetvis göra det motsatta.
- Eftersom det kan göra ont att bli träffad av en mjuk dunkudde har han gjort om det till ett spelmoment: Man kastar en tärning och träffar man motståndaren tar denne en skada. Vissa hävdar att det gör ännu ondare att bli träffad av tärningar än av kuddar, men det är bara elakt förtal.
- Papper och penna används till poängberäkning. Blir man träffad tio gånger är man död. För varje runda man inte är herre på täppan läker man en skada. För varje runda man är herre på täppan får man ett poäng. Först till tio poäng vinner.
- varenda gång man anfaller ska man dessutom låta som ett jättemonster! NEJ! Inte så där. Jag menar som en jättebamsing till monster. Ta i från knäna! SÅ HÄR!

Efter speltesten följer en tre timmar lång paneldiskussion med spelskaparen hurvida detta är ett rollspel eller ej.
Varför vill jag göra detta nu?