Nekromanti Forumsöl i Stockholm! …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nu var det alldeles för länge sedan vi Stockholmsforumiter träffades över några öl.

Därför föreslår jag att vi träffas på någon bra, centralt belägen pub på fredag 1 juli. Nån gång vid 18-tiden.

Nån som är intresserad av att hänga på?

Nån som dessutom kan föreslå en lämplig lokal?

Vi har testat Dovas (för sunkigt), Black & Brown (för dyrt), Tre Backar (finns inte längre), Söderhof (aldrig mer) och Wirströms (hyfsat men inte optimalt).

Antagligen (och förhoppningsvis) har jag tillfrisknat tills på fredag. Om inte får ni andra ha så kul utan mig.

Dante

Staff member
Men vi …

… är ju varken tjuvar eller nazister.

Basenanji

Postd20modernist
Mosebackes terass eller...

Boule och Berså (vid Danvikstull)

eller

...massa goda flasköl i en park där vi kan ha stockholmsforummästerskapen i kubb.

För kubb måste vara det rollspeligaste av alla sommarnöjen.

Vi kan kalla kungen för Aragorn, typ, eller nåt.

Om Rising vågar komma ska han få för att han kallade mig fåfäng. :gremtongue:
Rising: Näe, för jag ska jobba såjagkaninte..
Basse: Omme, du är ju typ helt jävla pank, vad får du i lön egentligen? Förresten vaddå för jobb?
Rising: Nej, jag kaninte för jag ska rita en teckning och göra ett halvfärdigt datnördspel...blähblähblähblähbläh...ritarita...skrivainlägg...blajblaj...knarkkanark...

Jag fattar inte att så många ger Rising cred när han är typ den töntigaste på hela forumet. Alla på Rising! Sikta på njurarna! :gremelak:

Sedan vill jag träffa:
Dante, Organ (du kan få byta din bulle mot en...Staropramen. Gillar du det?), Vulf, Eksem, Magnus Seter, alla forumiter vars nick börjar på F men som jag inte kan skilja åt, Entomophobiac, alla som spelar Dungeons and Dragons, hon som bor i hammarby sjöstad och gillar CoC, Krille, Walle, Goblingurra och DODSwe4! Och alla som jag asdiggar men har glömt bort i stundens hetta... :gremwink:

/Basenanji, som VET att han bara har varit på en träff hittills. Men han gillar er som attan, ska ni veta. :gremwink:

Storuggla

Champion
Re: Mosebackes terass eller...

Om Rising vågar komma ska han få för att han kallade mig fåfäng.
Basse: Omme, du är ju typ helt jävla pank, vad får du i lön egentligen? Förresten vaddå för jobb?
Rising: Nej, jag kaninte för jag ska rita en teckning och göra ett halvfärdigt datnördspel...blähblähblähblähbläh...ritarita...skrivainlägg...blajblaj...knarkkanark...

Jag fattar inte att så många ger Rising cred när han är typ den töntigaste på hela forumet. Alla på Rising! Sikta på njurarna!
Det där var apkul! Very funny. Tummen upp. :gremgrin:

Storuggla, panka snubben

Dante

Staff member

Mosebacke en fredag?

Hur ska vi hitta varandra?

Jag tänkte mig ett mer … impopulärt etablissement.

Basenanji

Postd20modernist
Ekonomiskt stöd till ugglor

Jag kan bjuda på tuggummi hela kvällen. Du kommer se cool ut, åtminstone.

Eller rättare sagt, coolare!

/Basenanji, generös!

Basenanji

Postd20modernist

Boule och berså är halvpopulärt, men med mycket bra musik. Ditt band borde lira där förresten. Om ni kan köra lite softish. Jag hörde ett rätt grymt louisiana-band där för någon vecka sedan.

Annars finns det rätt stora ytor med gräsmatta, varpå det lär finnas plats att sitta på filt och dricka bärs och vara lite...laidback. Känns bättre än impopulär.

Fan Dante, vi rollspelare är väl coola. Eller? :gremwink:

/Basenanji

Gardener

Champion
Varför väljer ni alltid så sunkiga dagar? =[ Jag är tyvärr upptagen på fredag på annat håll, så jag dyker nog inte upp den här gången (heller).

Rising

Vila i frid

Om Rising vågar komma ska han få för att han kallade mig fåfäng.
:^)

Hur stor klyscha är jag om jag säger att jag är überpank och inte kan komma?

Äh, vet ni vad? jag kommer (om än lite senare än 18, men ni väntar väl?) på ett villkor: Nu kommer ni typ skratta åt mig, eller undra hur alien jag egentligen är, men okej, jag blottar mig då:

Jag har hört talas om en sorts maskiner som ska finnas på vissa banker, där man kan växla mynt till sedlar utan att behöva myntrullar och sån skit. Liksom, bara hälla ner mynten i maskinen - enkronor och femkronor om vartannat, helt osorterat - och sedan kunna växla det automatiskt till sedlar. Jag svarade "va? Det vet ju alla att det är en smärta i stjärtan att växla mynt. De tar inte ens i ens slantar med tång om man inte har dem i myntrullar" men de bara "nej nej" och jag bara "sieg heil fuck you". Sedan intygade min mamma att det visst fanns sådana maskiner, och hon kan ju inte bara ljuga för hennes enda son, visst inte? Så jag började tvivla...

Men alltså, jag har varit på tusen miljoner och tolv banker, och jag har aldrig sett någon sådan maskin. De enda växlingsautomater jag öht sett är den gamla lökiga varianten där man stoppar in en tjuga och får fyra femmor, osv.

Så... var finns någon av dessa mystiska maskiner i Stockholm. Svara på det och jag kan växla in någon av mina tusen spargrisar jag har hemma för att ha råd med bärs.

(för det är väl inte så att man går till en vanlig bank, tar kundlapp och räcker över slantarna till dem så att de kan gå och växla i maskinen som bara de får använda? I så fall: Hur skall man förvara pengarna åt dem? Jag har typ mina pengar instoppade i flesh lights och upplåsbara barbaras, det är ju inget jag vill visa för någon kassapersonal)

/Rising
har FV:0 på verklighetskunskap

Dante

Staff member
Jag föreslår Zinkens krog …

Musik är töntigt. Jag vill ha tyst när jag går ut. Så man kan prata med varandra.

Tre Backar var bäst i det avseendet (God rest its soul).

Och gräsmattor går fetbort. Det kanske regnar.

Nä, mitt förslag blir en vanlig hederlig krog: Zinkens krog på Ringvägen (vid korsningen Ringvägen–Hornsgatan).

Kartan är något missvisande. Ingången är från Ringvägen, inte från Krukmakargatan.

Basenanji

Postd20modernist
Bira, bira, bira! Bärs, bärs, bärs!

Uppfattat! Zinkens på fredag!

/Basse, som försöker låta svennig.

G

Guest

Guest
De finns [OT]

Iallafall på avenyn i götet, men det kan möjligen vara för insättning på sitt konto, det finns också på stena danika där man dock hämtar sedlarna ur kassan så man inte ska stjäla automaten eller något.

Basenanji

Postd20modernist
Mecenatläge?

SE-banken vid Odenplan hade en sån där maskin. Om jag vore du skulle jag ringa till nån bank och fråga en människa.
Inte den där som säger att man ska trycka fyrkant om man är töntig och stjärna om man vill ha en miljon insatt på sitt konto.

Det soppiga med odenplansbanken var att man var tvungen att ha ett sebankskonto, som pengarna fördes in på.

Men ring och fråga snällt, förstås under påhittad identitet.
Typ, kalla dig själv för Bosse Ringholm, istället för Johan Rising.

---

Nåväl, efter att ha kikat in lite på nordea.se och blickat ut över det HAV av stålars som jag besitter inser jag att det kanske kanske går att låta lite av mitt överflöd spilla över på en slyngel som dig. Alltså kan Organ få en staro och du en liten lättöl. Eller kanske en coca-cola med citron? Mecenatläge för Basse, med andra ord! :gremwink:

/Basenanji, generös.

Lambi

Swordsman
Re: Tyvär ingen Lambi

han ska nämligen ut i buschen och välkomna en gammal vän hem från studier i McDonaldslandet aka Staterna.

Fördrick er inte på ölen så det blir forumsöl snart igen bara.

Snyffen...

Eksem

Champion

Jag vet med hundraprocentig säkerhet att Nordea på Kungsgatan har en sån apparat. Jag har sett folk hälla mynt i en tratt och se nöjda ut där i alla fall. Jag vet inte exakt hur det fungerar dock, om pengarna hamnar på ett konto någonstans eller vad som händer. Men maskinen finns.

Eksem

Champion
Mitt eget förslag för mitt eget själv är att jag dyker upp på den där Zinken-krogen vid aderton-tiden, sitter en sisådär lite mindre än två timmar, innan jag flyr bortåt Trädgården och tittar på Majessic Dreams och Compute. Sedan kanske jag letar upp er igen och hänger med en stund till, för då har jag förhoppningsvis fixat en stämpel så jag kan gå tillbaka in på Trädgården gratis igen och leka apa på Kilotin-golvet. Oj vilken fredag det skulle vara!

Preliminärt är jag på i alla fall.

Rising

Vila i frid

Jag vet inte exakt hur det fungerar dock, om pengarna hamnar på ett konto någonstans eller vad som händer. Men maskinen finns.
Wookie! Jag tror jag har ett konto där, till och med. Okej, tack för tipset. I vilket fall som helst så kan jag nog skrapa ihop lite småpunti till imorgon.