Nekromanti Forumsöl i Stockholm?

Foggmock

Myrmidon
Just det bitches, till helgen kommer jag upp till Fjollträsk och ska hjälpa Seter och Sverok på Historiska museét. Öl är en av mina stora passioner och jag vet att ni delar den med mig.

Eller så kan vi ju bara träffas och gosa, men det är fegt.

Foggmock

Myrmidon
Nej, det måste man inte. kalcidis brukar till exempel sippa Pepsi istället, och han är ju en kool katt.

Olle Linge

Snigel
Åldersgräns

... håller ni inte till på något ställe som serverar alkohol? Eftersom vår rollspelsbroder är 16 så kan det ju bli lite problem i så fall och det är ju bra att veta var ni ska så det inte blir sura miner i onödan. :gremconfused:

anth

Vetefan
Någon som föreslår tid o plats?

Eller tänkte ni integrera forumsölen med lajvet på Historiska? :gremsmile:

(det vanliga brukar ju vara Tre Backar fredag kl 20:00 och de som vill äta kommer lite tidigare, men jag vet inte när du kommer upp till sthlm)

Foggmock

Myrmidon
Jag tänkte mest höra om det fanns intresse. Det var ju inte så länge sen sist, och det ligger inte optimalt ur lönesynpunkt, men iallafall. Bara ölen är hyfsat billig och inte skabbig så sätter jag mig varsomhelst. :gremsmile:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vi säger lördag 2000 på tre backar

fredag är bokad för mig redan. Mycket jobb, sedan fest. Lördag kväll ledig = tre backar om nån vill.

M.

Foggmock

Myrmidon
Re: Vi säger lördag 2000 på tre backar

Jamendåså. bara upp till resten av fegisarna att visa sin sanna färg!

Ceram

Hero
Öl

Nej, det måste man inte.
Vilken tur. Jag hade fått den bilden delvis pga forumsölen. Eksem skrev förut ett inlägg med bilder på ett antal rollspelare (som jag förövrigt aldrig kunde svara på eftersom det verkade ha försvunnit spårlöst och bara funnits på min mail). Dessa rollspelare såg trevliga ut fast de drack öl på varje bild och jag tycker inte om öl :gremtongue:...

Nu när jag vet att man slipper dricka öl kanske jag någon gång kan överväga att dyka upp på ett forumsöl, jag är fortfarande inte helt övertygad om att rollspelare är ofarliga :gremwink:.

/Ceram, som inte gillar öl alls...

Foggmock

Myrmidon
Tack för god uppslutning! Hinner bara skriva en snabbis innan jag far till skolan, men jag hade trevligt trots att jag var rejält polleninfekterad och dessutom hade en elak förkylning på gång (den visade sig dagen efter och håller i sig än).

Vi som var där:

Seter
Fogge
Anthraxus
Korpen
Vitulv
Dante
Mask

... och senare chrull. In order of appearance. Tror jag.

Foggmock - naken och börjar skolan om tio minuter

anth

Vetefan
Snörvel :)

Vi åt pommes frites, hade kul, och beundrade Vitulvs senaste gnuggistatuering (den såg inte äkta ut för fem öre).

Och så har Dante övertalat mig att investera i en sån däringa Cthulhu T-shirt.

Fogge hade lite problem när han skulle lämna in spikklubban i garderoben...

Själv sitter jag och snörvlar just nu och eftersom Fogge redan erkänt att han bar på en "elak förkylning" så gör jag inga mer efterforskningar i vem som kan ha smittat mig. :gremsmile: