Nekromanti Forumsöl på BA 21 september

anth

Vetefan
O'boy! O'boy! O'boy!
Nu är det dags för forumsöl igen och jag känner på mig att det här blir "best forumsöl ever" - bara titta på det fullspäckade programmet!

Vi sitter i biblioteket på Bishops Arms, Folkungagatan 105, Stockholm - från c:a 17:00 tills vi ramlar av pinn.

Kvällens tema är översättningar:

- krank kommer att berätta om sitt översättning av spanska OSR-spel.
- Oldtimer kommer att visa den kompletta översättningen av DnD Next.
- 2097 kommer att hålla föredrag om sin översättning av "Adventurer, Conqueror, King System" till Lojban (givetvis hålls föredraget på lojban).
- anth kommer med en himla massa bra förslag på ursäkter när ens översättningsprojekt blir försenade och missar deadline. Givetvis med massor med levande exempel från det nyligen havererade översättningsprojektet Labyrinth Lord.

Men det blir mer, mycket mycket mer!

- Storuggla kommer att spelleda den japanska utgåvan av Mentzers Dungeons & Dragons och samtidigt förklara skillnaden mellan engelska och japanska rollspel.
- Vitulv kommer att ge heminredningstips, genom att förvandla Bishops Arms bibliotek till ett 1300-talsvärdshus.
- Spider Jerusalem kommer demonstrera simultanrollspel genom att spelleda F.A.T.A.L., RaHoWa och HYBRID samtidigt.
- Måns och Eksem kommer att debattera vad Zak egentligen pratar om samtidigt som vi andra kommer att undra vad Måns och Eksem egentligen pratar om.
- Tony M. Meijer ger praktiska tips på hur man bygger sadistiska fällor - den som lyckas sätta sig på sin stol utan att gå en hemsk död till mötes får en gratis öl.
- Tsianphiel kommer och berättar om sitt senaste projekt: världens största rollspel; där reglerna kommer att huggas in i urberget längs Höga kusten.
- Niklas73 kommer att berätta om de senaste ändringarna i Star Challenge. Allt är omgjort! Nu kommer Star Challenge ges ut som en serie soloäventyr.
- Caligula kommer att hålla ett brandtal om varför vi ska rösta på honom som ombud på SVEROK-riksmötet.

Som vanligt kan allting hända på forumsölen så vi reserverar oss för ändringar i ovanstående program.

Storuggla

Champion
"Storuggla kommer att spelleda den japanska utgåvan av Mentzers Dungeons & Dragons och samtidigt förklara skillnaden mellan engelska och japanska rollspel."

Alver har större och floppigare öron, monstren har större och vattnigare ögon och alla vapen är tre gånger större samtidigt som rustningarna är tre gånger mindre. För övrigt har jag semester då, så jag kommer närvara.

Storuggla, om ingen stjäl alla mina byxor

Sapient

Swashbuckler
Storuggla said:
Alver har större och floppigare öron, monstren har större och vattnigare ögon och alla vapen är tre gånger större samtidigt som rustningarna är tre gånger mindre.
...och orcher är utbytta mot kattflickor, som av någon anledning alltid förefaller vara i tonåren. Skitskumt.

Übereil

Swashbuckler
Jag lär vara där och ingen lär märka det den här gången heller.

Übereil

gizmo

temporary sunshine
Übereil said:
Jag lär vara där och ingen lär märka det den här gången heller.

Übereil
Du får inte ta det till dig Übe, det betyder bara att du inte pratar så mycket skit.
Det finns forumsölar där ingen pratar med mig alls. Jag gillar ändå att sitta där och dricka mitt öl och lyssna på snacket. Och så får man en hel del skratt helt gratis :gremsmile:.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
anth said:
Tony M. Meijer ger praktiska tips på hur man bygger sadistiska fällor - den som lyckas sätta sig på sin stol utan att gå en hemsk död till mötes får en gratis öl.
Det kommer också att vara som så att dessa fällor får en att skrika på spanska.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
anth said:
- Spider Jerusalem kommer demonstrera simultanrollspel genom att spelleda F.A.T.A.L., RaHoWa och HYBRID samtidigt.
Jag har byggt samman alla systemen till ett enda fantastiskt jätterollspel där man slåss mot olika raser som hotar den ariska hobbit kulturen i bofors. Så spelarna kommer vara små arga vita, blonda och blåöggda hobbits beväpnade med automat pilbågar och handdrivna kastyxor.

anth

Vetefan
Spider Jerusalem said:
anth said:
Jag har byggt samman alla systemen till ett enda fantastiskt jätterollspel där man slåss mot olika raser som hotar den ariska hobbit kulturen i bofors. Så spelarna kommer vara små arga vita, blonda och blåöggda hobbits beväpnade med automat pilbågar och handdrivna kastyxor.
Jag sa ju det - "best forumsöl ever" :gremsmile:

gizmo

temporary sunshine
jag kommer. sent som vanligt. inte jobbets fel den här gången. kattvaccinering kl 19.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
anth said:
O'boy! O'boy! O'boy!
"Engelska flottan har siktats vid vinga, o'boy, o'boy, o'boy"

Eller nått sånt. Runt 18.309 dyker jag upp, hälsar på alla som om jag inte träffat dem förr, känner mig fåraktig över det och dricker mig så där full som bara jag kan bli (jag blir trött och går hem och sover. Alla andra verkar bli roliga prickar när de dricker).

/M

Om man vill närvara på en av dessa bisarra forumsöl, finns det någon som kan tänkas inhysa en för övernattning?

Möller

Hubert Hortlax
Oh, hum. Skulle vara trevligt att gå. Har inte druckit lagomna mängder öl på alldeles för länge. Och skolan pressar inte sådär överdrivet mycket, dethär ska nog vara görbart.