Nekromanti Forumsöl på BA, fredag 16 mars

anth

Vetefan
Då var det återigen dags för det månatliga fylleslaget "Forumsöl" - och den här gången ska vi ha ölprovning:
Som första bar i Sverige har Bishops Arms tagit in Space Mead från Miskatonic Brewery i Massachusetts, USA - och vi är de första som får prova.

Platsen är som vanligt Bishops Arms, Folkungagatan 105, Stockholm.
Tiden är fredag 16 mars efter jobbet.

Kvällens tema är för övrigt rollspelstillbehör:
* gizmo tar med sig sina berömda cthulhu-cookies och hon lovar att denna gång ska de inte innehålla några psykedeliska droger - i alla fall inte mer än vad som står i receptet...
* DeBracy kommer hela vägen från Umeå för att visa hur ett riktigt rollspelsskägg ska se ut.
* Magnus Seter och Eksem kommer att arrangera "Battle of the GMs" - där Magnus ska försöka skapa nya PCs snabbare än Eksem hinner döda dem.
* Rollspelsloppis: ta med er och sälj vad ni inte vill ha i er rollspels hylla - samtliga saker kostar 10 kr.
* Stövelkatten visar upp sitt senaste rollspels tillbehör, en rollspelskarta över kampanjvärlden Carcosa endast i färgerna Dolm, Jale och Ulfire.
* Spider Jerusalem demonstrerar hur man preparerar sina tärningar med nitroglycerin för att få den där riktiga "exploding dice"-effekten.
* anth visar upp senaste tillbehöret i rollspelsbranchen: tärningshinkar, oumbärliga accessoarer i varje rollspelares hem och perfekta hjälpmedel när man spelar med tärningspölar.
Tärningshinkarna kommer i 9 olika färger för att passa alla oavsett vilken färg på tärningarna man har.

Som vanligt kan vad som helst hända - så vissa "sista minuten"-ändringar kan förekomma i ovanstående program.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Space Mead
Cthulhu Mythos: In Mythos books by August Derleth, a drug which places its users into a state of suspended animation. Used for interstellar flight on the backs of byakhee.

solvebring

Superhero
Nu när ni styr upp forumsöl med arrprogram måste ni ju ordna upp det här med live-streamen. :gremwink: Någon måste ju ta över efter Gardener och ordna med det, tycker jag. =)

Förövrigt undrar jag vad tärningshinkar är...?

anth

Vetefan
Spider Jerusalem said:
Jag tror anth aka Anthraxus vill sälja oss till byhakees.
Wut? Och jag som trodde att ni skulle se resan till Carcosa som en bonus och bli jätteglada.

Hastur Hastur Hastur

Sapient

Swashbuckler
So, is it time for this again?

The dreaded Forumsöl. A time of uncertainty, a time of chaos, a time of beer and pointless laughter...

Oh, well.

G

Guest

Guest
anth said:
Spider Jerusalem said:
Jag tror anth aka Anthraxus vill sälja oss till byhakees.
Wut? Och jag som trodde att ni skulle se resan till Carcosa som en bonus och bli jätteglada.

Hastur Hastur Hastur
Jag kommer för övrigt möta er på Carcosa och lotsa er till era... "hotell".
Ni behöver heller inte bli överraskade eller rädda om ni skulle kroppsmålas i obeskrivbara färger. Det hör till seden på Carcosa.

Välkommen till paradiset - välkommen till Carcosa.

anth

Vetefan
solvebring said:
Nu när ni styr upp forumsöl med arrprogram måste ni ju ordna upp det här med live-streamen. :gremwink: Någon måste ju ta över efter Gardener och ordna med det, tycker jag. =)

Förövrigt undrar jag vad tärningshinkar är...?
Nja - webkamera har inte så mycket med Gardeners närvaro att göra. Både jag, chrull och Gardener har sänt på webben - och Gardener har varit med på nästan alla de senaste forumsölarna.

Nej, problemet är bibliotektet. Denna icke-euklidiska lokal bortom tid och rum där vi inmundigar jästa och fermenterade drycker. Denna obeskriviliga dimension dit få vågar inträda utan foliehatt och ännu färre lämnar levande...
Kort sagt, sedan vi började forumsöla i biblioteket bakom baren på BA är det nästan omöjligt att streama - då mobiltäckningen är för dålig där.

anth

Vetefan
Argh! Biblioteket redan bokat, så vi får sitta ute med pöbeln.

Men det kanske gör solve glad för dp kan vi sända video.

gizmo

temporary sunshine
Va!? Men, asså, det går ju inte alls!
Grummel..

Kan vi fortfarande inte få en fast bokning av tredje fredagen? Nu att de känner oss bättre är de kanske mer tillgängliga till ett sådant förslag?

G

Guest

Guest
Spider Jerusalem said:
Personligen anser jag att anth eller stövelkatten borde bjuds hem oss till någon av dom. Det är ju trotts allt deras fel.
Haha, det ska väl kunna ordnas någon gång framöver. En liten wrnufest i kattlyan. Den är inte stor men har många bord per kvadratmeter.

Korpen

Hero
Stövelkatten said:
Spider Jerusalem said:
Personligen anser jag att anth eller stövelkatten borde bjuds hem oss till någon av dom. Det är ju trotts allt deras fel.
Haha, det ska väl kunna ordnas någon gång framöver. En liten wrnufest i kattlyan. Den är inte stor men har många bord per kvadratmeter.
Vis av tidigare erfarenhet så hoppas jag att du antingen har väldigt solida, eller väldigt lätta bord.
För har man mkt bor så blir at alltid så att folk börjar bygga festfort under borden, och resten sitter ovanpå borden. Då vill man ha bord som antingen håller för 15 feta människor att sitta på eller är så lätta att de inte mosar folk under när de går sönder.

G

Guest

Guest
Jag vet inte var du går på fest, Korpen... men bjud med mig. För all del bjud med mig! :gremlaugh:

Korpen

Hero
Stövelkatten said:
Jag vet inte var du går på fest, Korpen... men bjud med mig. För all del bjud med mig! :gremlaugh:
Klubbverksfest... Känns som det är allt som behöver sägas.

Eksem

Champion
Jag gillar att sitta bland pöbeln. Nördar skall ta mer plats i samhället överlag, är min inställning.

anth

Vetefan
gizmo said:
Va!? Men, asså, det går ju inte alls!
Grummel..

Kan vi fortfarande inte få en fast bokning av tredje fredagen? Nu att de känner oss bättre är de kanske mer tillgängliga till ett sådant förslag?
Jag ska kolla med dem på fredag.
Som du själv säger är vi i princip stammisar och borde kunna få lite VIP-behandling.