Nekromanti Forumsöl, Stockholm, 17 maj

anth

Vetefan
Nu är det återigen dags för den där dagen i månaden då man ska fukta luftstrupen.
Som vanligt är biblioteket på Bishops Arms, Folkungagatan 105, bokat från 17:00 fredagen den 17 maj - och vi stannar tills vi blir utkastade vid 01:00.

Vi har massor med punkter på programmet:

- Magnus Seter kommer att visa oss hur man festar på riktigt, direkt på videolänk från Karl Johan i Oslo.

- Eksem kommer att visa senaste toupémode från märket Trump - en välkommen lösning för oss åldrande rollspelare, som jag själv, vars hårfästen börjar krypa uppåt.

- Krank kommer, iförd blå kroppstrumpa, demonsterera varför kvinnliga superhjältar är fåniga.

- Mylingspel (representerade av Tina Engström, Robert Jonsson och Niklas73) kommer närvara utklädda till ninjor. Samtidigt som de smyger runt i biblioteket kommer de att berätta om deras nästa spel: Skuggorna Mästare.

- Spider Jerusalmen komer att demonstrera hur man bryter sig in i Skatteverkets datorer och byter namn på folk. Tycker du att Agda Svensson på våningen under är jobbig? Framförallt när hon klockan tre på natten börjar göra en massa oväsen för att du spelar för hög musik?
Nu kan du skratta i smyg åt hennes förvirring när all hennes post plötsligt blir adresserad till Herr Rumpnisse Svensson istället.

Som vanligt kan allting hända på Forumsölen så vi reserverar oss för ändringar i ovanstående program.

anth

Vetefan
Tänkte bara meddela att tröjtryckaren är tillbaks på Hötorget.

Någon som vill ha en häftig T-shirt på forumsölen?
Jag kommer att ha det. :gremsmile:

Cissi

Up to no good.
Om du trycker upp en svart T-shirt åt mig med moderatorsgrön text till vänster fram och bak på ryggen där det står:

Fram: Cissi

Bak: Global moderator

Och skickar den till mig. Så ska jag ha den på LinCon. Minst en dag.
:gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Varning om förestående avstängning

Ur forumets regler och riktlinjer:

Posta inte om du inte har något relevant att säga. Att översålla forumen med innehållslösa inlägg räknas som spammande – även om du faktiskt inte säljer något.
Det är nu tredje gången du postar ett helt irrelevant inlägg.

Sker det en fjärde gång stänger jag av ditt konto permanent.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag kommer inte närvara då jag ska hjälpa min bror att flytta.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vicotnik said:
Jag kommer inte närvara då jag ska hjälpa min bror att flytta.
Blir vi klara hyfsat tidigt så kommer jag nog ta mig förbi puben.

anth

Vetefan
Glöm inte bort att fukta era strupar ikväll.
Vi har även fått in ett par sista minuten-inhopp.

Dels har den legendariske forumiten Hodor lovat att dyka upp - vi håller tummarna att står vid sitt löfte.

Dels har Bishops Arms meddelat att gästkockar för kvällen är Amy och Samy Bouzgalo. Kockarna kommer att komma ut i Restaurangen efter maten för att diskutera med gästerna vad de tyckte.

Übereil

Swashbuckler
Perfekt, då slipper jag sitta och hänga på jobbet i evigheters evighet.

Übereil

anth

Vetefan
Folk kom och gick under kvällen så alla var inte närvarande hela tiden, men jag fick ändå ihop elva namn:
anth
chrull
Eksem
Gardener
Gardeners minion
gizmo
Herr Nils
Hodor
Owlbearpig
Spider Jerusalem
Übereil
Vicotnik

Jag hade väldigt trevligt trots att BA ännu inte lyckas få in Lambic Cassis.
Detta var dessutom sista forumsölen innan sommaren, vi återkommer till hösten igen.
Men förtvivla icke, för sommaren kommer att fyllas med spontanöl!
Det går till så att någon skriver ÖL! i lådan när en varm sommardag närmar sig sitt slut - så bestämmer frivilliga tid och plats.

Och med lite tur återkommer Hodor på framtida foumsölar.

Edit: uppdaterade listan

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Bah!

Vem vill ha god öl och trevligt sällskap, när man i stället kan vara hemma och hosta tills man nästan kräks?

gizmo

temporary sunshine
anth said:
Folk kom och gick under kvällen så alla var inte närvarande hela tiden, men jag fick ändå ihop elva namn:
anth
chrull
Eksem
Gardener
Gardeners minion
gizmo
Herr Nils
Hodor
Owlbearpig
Spider Jerusalem
Vicotnik
och Uebereil

Anarchclown

Swashbuckler
Vill tillägga att jag var där vid tolvtiden efter att ha sett en film. Då var biblioteket helt tomt.

G

Guest

Guest
Anarchclown said:
Vill tillägga att jag var där vid tolvtiden efter att ha sett en film. Då var biblioteket helt tomt.
Vafalls! Tomt i biblioteket klocan tolv?
Forumsölarna tycks ha gått ner sig på sistone. Skärpning! :gremwink: