Nekromanti Forumsöl - Stockholm?

G

Guest

Guest
Hallå!

Tänkte höra efter om det finns någon forumsöl inplanerad inom en snar framtid? Om inte så kanske det är läget att börja planera en dylik... Det börjar rycka i öl-tarmen... ;)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Inget planerat såvitt jag vet

Och nu är det ju snart GothCon, så det lär bli efter det. Tycker jag i alla fall... :gremlaugh:

Dante har hittat ett nytt ställe som han tycker är asbra. Billigt är det också, drinkarna kostar bara 100 spänn eller mer! :gremlaugh:

Fast det har ju ett cool tema, och bra med utrymme.

M.

Gardener

Champion
Re: Inget planerat såvitt jag vet

Jo, forumsöl i Stockholm skulle vara trevligt, men jag har ingen möjlighet innan GothCon. Efter det borde det vara ganska lugnt dock.

seinet

Swashbuckler
Du får ta och pallra dig ner till Göteborg och anmäla dig till GothCon-pub som startar klockan 17.00 torsdagen den 24 mars. Där finns det ju dessutom möjlighet att spela spel ifall det rycker i speltarmen också.

/Seinet Wintermute - Har tråkigt

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Dante har hittat ett nytt ställe som han tycker är asbra.
Wtf!? Det var ju jag som hittade plejset. Den där sittkissaren skulle inte hitta ett schysst hak om det så trillade från himlen i skallen på honom.

:gremtongue:

- V

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Jag tyckte det var bäst att jag tog åt mig äran.

Jag menar, vem vill gå till ett ställe som en kille som anstränger sig för att försöka se ut som Håkan Hemlin upptäckt?

Dessutom tycker jag att du projicerar en negativ kvinnosyn när du använder »sittkissare« som ett nedsättande ord. :gremsmirk:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Har jag pengar över efter Gothcon och skoköp så låter det inte alls som någon omöjlighet att även jag dyker upp på en forumöl. Det beror på vad som händer i reseväg (300 :- för att göra av med mer pengar är inte alltid värt det :gremwink: ) och så. Jag håller dörrarna öppna.

fia-lia

Veteran
Ja!

Eller...forumscider/forums-foo foo drinkar snarare i mitt fall. Jaaaa! Men inte 1-3 april, för den helgen ska jag flytta... Påföljande helg blir dock bra för då ska jag flyttstäda...så då vore det bra att ha något roligt att göra också........ :gremsmile:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Håller med om tiden

1-3 är dåligt, då jag jobbar med SPX då. Men helgen efter är bra.

---

SPX – Sveriges största festival för alternativserier och fanzin
Small Press Expo Stockholm, SPX, äger rum på Kulturhuset vid Sergels torg, första helgen i april varje år.
Arrangörer är Serieteket på Kulturhuset, Sveriges enda specialbibliotek för tecknade serier, och Seriefrämjandet Stockholm.

SPX05, som kommer att ha serier och animation som tema, äger rum 1–3 april 2005. På plats kommer att finnas lärare och elever från animationsskolorna i Eksjö (Konstfack), Trollhättan och Fellingsbro.
Utländska gäster är Gilbert Shelton (Freak Brothers, Fat Freddy's Cat), Matej Lavren?i? från Slovenien, prisbelönte Karstein Volle från Norge, samt Heikki Paakkanen (Stockholmssyndromet) och Christer Lindström från Finland.

Fritt inträde!

Preliminärt program: 
Fredag 1 april
16.00 Nätverksträff. Information om serieportalen Nordiccomic.net. Tanja Rasila (Sarjakuvaseura – Finska seriefrämjandet), Berit Petersheim (Serieteket i Oslo) och Kristiina Kolehmainen (Serieteket i Stockholm) informerar.
18.00 Release för "Teckna film" av Esbjörn Jorsäter och Giuseppe Cristiano (Bonnier Carlsen).
18.30 Invigning av SPX05. Fest.
20.30-01.00 Festen fortsätter på Lava:
Filmvisning av nya avsnitt av South Park i samarbete med Canal+. Norsk-finska bandet Nazca med prisbelönte serieskaparen Karstein Volle spelar. Bar på Serieteket med vin och ölservering.

Lördag 2 april
11.00-18.00 Serie- och fanzinmarknad i trapphuset vån. 3.
12.00-17.00 Filmprogram, Studio 3. Filmer från Östeuropa, Konstfack Eksjö animationsutbildning, Trollhättans animationsutbildning, Åbo konstakademis animationsutbildning, festivalens gäster m.m. Närmare program presenteras senare.
12.00-18.00 Serieworkshop med Micke Sol och Adam Boman på vån. 3.
12.00-18.00 Animationsworkshop med Heikki Paakkanen i Serieteket. Distro på Lava
13.00-15.00 Svenska serieskapare presenteras i Läsesalongen: Anneli Furmark, Åsa Grennvall, Joakim Lindegren och Mats Källblad.
17.00-18.00 Paneldiskussion kring tecknade serier och animation i Studio 3.
19.30 Festivalmiddag. Biljetter säljs på festivalen .

Söndag 3 april
12.00-17.00 Serie- och fanzinmarknad i trapphuset vån. 3.
12.00-14.00 Filmprogram, Studio 3, bl.a. Kino’s journey i samarbete med Canal+.
14.00 Prisutdelning Nordens bästa fanzin.
17.00 Avslutning.

Aktuell information finns på Serietekets hemsida http://www.kulturhuset.stockholm.se/default.asp?id=1410

M.

Storuggla

Champion

"Den där sittkissaren"

Klart han sitter! Du vet väl vad som händer om han står upp och kissar samtidigt... :gremwink:

Storuggla, har hört den förr

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Jag tyckte det var bäst att jag tog åt mig äran.
Äras den som äras bör, garderobsonanister som du behandlas för övrigt i uttrycket "No guts, no glory".

Dessutom tycker jag att du projicerar en negativ kvinnosyn när du använder »sittkissare« som ett nedsättande ord.
Jag tycker att du projicerar en negativ syn på crackrökare, fängelsekunder och rattfyllon när du använder Håkan Hemlin som ett nedsättande ord.

:gremwink:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det skrivs faktisk visor om den händelsen …

»Du vet väl vad som händer om han står upp och kissar samtidigt.«

Nä, vad händer då?