Nekromanti Forumsöl Stockholm

Foggmock

Myrmidon
Tyvärr ska jag till Stockholm helgen 8-10 februari. Jag säger tyvärr eftersom besöket föranletts av att Robert Karlsson Svärd (RKS på forumet) avlidit och minnesstunden för honom hålls på lördagen.

Då jag antagligen synkar dates med mina övriga vänner i Stockholmsområdet fredag kväll och söndag dag passar ju lördag kväll fint för att forumöla.

Jag äter gärna middag med någon/några också, så förslag på resturang med bra avstånd till det ställe vi senare väljer att öla på mottages tacksamt, samt sällskap. :gremsmile:

Tid och plats: Wirströms Pub i Gamla stan, lördag 9 februari 2008, från kl. 18.30.

<font size="1">EDIT: Lade till tid och plats. /Dante</font size>

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tja, väljer vi Wirströms i Gamla stan kan man både öla och äta klassiskt pubkäk – shepherd’s pie, steak sandwich, fish ’n’ chips, etc.

Foggmock

Myrmidon
Steak sandwich låter inte helt dumt förvisso... shepherds pie och fish and chips åt jag dock när jag var i London, och ... nej tack. :gremgrin:

Dante

Staff member
Flottiga restaurang-pommes med majjo då?

Hela menyn hittar du här.

(Noterade att de dessvärre tycks ha slutat med köttmackan.)

Foggmock

Myrmidon
Det brukar man ju vilja äta EFTER man har druckit öl :gremwink:

Men det låter som en dejt. Wirströms klockan.... 1830 för middagsgäster (eller de som vill glo på när jag käkar) och 1930 för övriga?

Anders Åstrand

Swordsman
hurra!

Wirströms is the shit.

/Anders, som saknade kissdoften när vi var på den där thairestaurangen dante nödvändigt ville öla på.

MrG

Swashbuckler
Vänta ett tag, jag är ju i sthlm den helgen... ska se om jag kan drälla förbi med det gäng som ska speltesta med mig på dagen

-Gunnar (halvplanerad)

Dante

Staff member
Re: ...vänta nu...

Vår favvoplats brukar vara ett enskilt rum längst in och i direkt anslutning till urinoaren. Så, ja, ibland luktar det piss.

seinet

Swashbuckler
Jag får se när jag flyttar upp till stockholm, blir det på lördag så dyker jag upp självklart!

/Seinet Wintermute - Flyttar någon gång i helgen i alla fall

Dante

Staff member
Jag dyker upp lite senare. Först ska jag gå på bio och restaurang med familjen.

(Men jag ser till att dra i mig några Sierra Nevada Pale Ale till biffen på Texas Longhorn så jag inte behöver dricka ikapp på Wirströms sedan.)

walium

Ganska töntig, faktiskt
"(Men jag ser till att dra i mig några Sierra Nevada Pale Ale till biffen på Texas Longhorn så jag inte behöver dricka ikapp på Wirströms sedan.) "

Annars brukar de verkligt storartade fylledumheterna (och fyllorna för den delen) uppstå när man hetsdricker för att komma ifatt de övrigas (inbillade) fyllenivå. Men du kanske är för gammal (och smart) för att vilja deltaga i ungdomliga fylleupptåg? :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
Men du kanske är för gammal (och smart) för att vilja deltaga i ungdomliga fylleupptåg?

Haha

Är det här första gången du dricker med Dante?

G

Guest

Guest
Har jag tid så tittar jag förbi kring åtta. Har lovat bort mig på parmiddag och vi får se när den slutar.