Ett gäng som vårat!
"Ett speciellt tack till Björne för gammeldansken"
Anytime.
Eksem verkade vara väldans nöjd med sin också.
"Min insikt startade med att dörrvakterna fick något glasartat i blicken när jag kom ("Ni vet om att rullatorn inte får tas med in på dansgolvet, herrn?") och att den lättnad garderobiären visade när jag gick också kändes lite tvetydig...
Hm. Antingen borde jag gå på nattklubb alla dagar i veckan eller inte alls."
Men... du var ju så
grym på Mondo. Jag diggade dig jättemycket. Det var ju knappast någon av oss som spenderade mer av vår tid på Mondo på dansgolvet än du, och det var skönt att se att du vågade släppa loss också. Det var för övrigt inget fel på din dans - den var mer jazzig än de flestas, vilket inte är så konstigt, och inte alls rullator-stel.
Så ryck upp dig, du är inte gammal än.
----
Kvällen var för övrigt väldigt soft annars också. Det är synd att så många väljer att ta upp alla Dantes olika hyss (han bjuder på sig själv han), men jag måste göra det också. Han kom verkligen med det sämsta skämtet. Med ett leende som för att få dig att tro att han var på väg att leverera en riktig punchline, vände han sig till mig och sa: "jag och Korpen har beslutat att klubba ner dig och sälja dig som slav". Ok? När jag sedan försökte förstå vad det skulle betyda blev han gramse. Jag hade förstört hans skämt -
"du har just tagit det sämsta skämtet och intellektualiserat det så att det blir ännu sämre! Det finns inget roligt kvar!" Det hade tydligen någonting med Afrika att göra, tror jag. Jag har varit där nämligen.
Rising kan det här med att babbla han. Vi två fick inte tillfälle att konversera så mycket med varandra under vistelsen på Zinkens Bar, men när vi gjorde det så sa han något om min frisyr. Det var en komplimang tror jag. Det var nog det omständigaste jag hört.
"Alltså, jag kan inte ha en speciell frisyr, ingen passar på mig. Men vissa kan liksom ha det. Som du, du har liksom en korkad frisyr, men det fungerar. Hajjar du? Vissa kan ha det och vissa kan inte ha det... blablabla... knarkknark... så jag kan bara ha en vanlig jävla svennefrisyr och vanliga jävla svennekläder, men för dig funkar det. Du liksom passar, trots att det är korkat." Nu klarar inte jag av att citera honom så precist, jag har dock försökt att få med samma poäng som han också försökte göra... tror jag. Jag var artig och sa "tack" i alla fall.
Annars gav Rising intrycket av att vara trevlig och (oftast) väldigt rakt på sak i sina kommentarer - det senare har jag alltid ganska svårt att bemöta, jag vet inte vad jag ska svara en rak komplimang med till exempel. Det är i alla fall något du ska få en komplimang för, Riz - det är inte många som klarar av det och jag tror många uppskattar sådana kommentarer mest, även fast de de leder till blygsamhet och tystnad till en början.
Nu fick jag med något om båda mina två nya forums-bekantskaper - Basenanji och Rising. Det var jättekul att träffa er båda två.
"Nåja, ni rockar fett alla 08-gejmers, det står helt klart!"
Var det något du kom på först nu?
Ni är samtliga ena riktiga coola, trevliga och intressanta nördar. Vi 08:or aeger alla de små hålorna som finns där ute i landet! Ingen ort kan stoltsera med ett gäng som vårat!