Nekromanti Forumsöl på BA, fredag 16 mars

anth

Vetefan
Spider Jerusalem said:
Eksem said:
Jag gillar att sitta bland pöbeln. Nördar skall ta mer plats i samhället överlag, är min inställning.
Jag röstar för att vi spelar något OSG bland pöbeln.
Vet inte hur lyckat det är att spela ute bland pöbeln, men jag tar med mig något litet äventyr för level 3 rollpersoner.
Regler Labyrinth Lord Core Rules
Automatisk framslagning för lata, det är bara att välja level 3 och Generate a Character.
Glöm inte tärningar.

anth

Vetefan
Spider Jerusalem said:
pga diverse bestyr så kommer jag inte komma på dagens forumsöl.
Vi kommer att tänka på dig - ett monstren i äventyret är en kanalpaddlare... :gremsmile:

anth

Vetefan
anth said:
Vet inte hur lyckat det är att spela ute bland pöbeln, men jag tar med mig något litet äventyr för level 3 rollpersoner.
Regler Labyrinth Lord Core Rules
Automatisk framslagning för lata, det är bara att välja level 3 och Generate a Character.
Glöm inte tärningar.
Jag lär mig aldrig.
i LL går man efter xp, man har 8751 xp = lvl 4 cleric, dwarf, fighter, halfling, thief och lvl 3 elf, magic-user.

anth

Vetefan
Jag har haft så apmycket att göra att jag inte haft tid att skriva här förrän nu.
Lite synd att vi inte fick sitta i biblioteket från början - men fick flytta dit efter klockan nio, och om det kan vara till någon glädje är biblioteket redan bokat till nästa forumsöl.

Det var 16 vansinniga kultister närvarande: anth, chrull, chrulls minion, Dante, Eksem, FraterWilliam, Gardener, gizmo, Ithaqua, Magnus Seter, Möller, Sapient, Stövelkatten, Vicotnic + 2 för mig okända personer.

Någon som vet vilka de 2 nykomlingarna var?

För er som vill ha en rapport säger jag bara "vad som händer på forumsölen stannar på forumsölen" - vilket egentligen bara är en omskrivning av "öh vad kul jag hade, jag kommer inte ihåg någonting".
Jo, ett par saker kommer jag ihåg: chrulls minion blev mycket förnärmad när hon fick reda på att hon benämns som just chrulls minion på forumet, Eksem var upphetsad över sitt senaste Cthulhu-äventyr med norska handouts (vi lär får höra mer om det framöver), Magnus Seter anser att han ska få ett hedersomnämnande på nästa Darwin Awards, M.A.R. Barker dog och de har återigen börjat med den där efterrätten som ser ut so

gizmo

temporary sunshine
jag tycker ju, om man nu inte är forumit, då finns det inget alls fel med att kallas för någons minion eftersom vi (alla, helt säkert :)) menar det på ett så kärleksfull sätt. Ordet har fått nytt betydelse här. Typ, någon vi välkomnar. Man ska känna sig hedrad, inte förnärmad.
är man själv forumit, är det klart något annat..

(sedan vill jag inte med det återuppleva den där gamla diskussionen)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
En av nykomlingarna var Erik Ny, den andre tror jag inte har en reggad användare här.

Recca

Femme Fatale
Så man kan ta med en minion på forumsölen nån gång? Det ska jag komma ihåg. :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Så man kan ta med en minion på forumsölen nån gång? Det ska jag komma ihåg. :gremsmile:
Jupp så länge som de står ut med vår närvaro :gremsmile: