Nekromanti Forumsöl Stockholm

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Eksem said:
Carmen, appropå att få många sittplatser en fredagkväll?
Ja faktiskt, jag har aldrig haft problem att få plats i källaren. Har det blivit mer tätbefolkat?

Gardener

Champion
Vitulv said:
Eksem said:
Carmen, appropå att få många sittplatser en fredagkväll?
Ja faktiskt, jag har aldrig haft problem att få plats i källaren. Har det blivit mer tätbefolkat?
<div>
</div> <div>Med undantag för en gång för nåt år sen så var det en oherrans massa år sen jag var på Carmen. Men det har alltid varit fullt när jag varit där. Å andra sidan kanske jag bara varit där efter 1... Troligen. =) </div> <div>
</div> <div>Annars går det ju rykten om att det nu finns en Dovas på söder! </div>

Eksem

Champion
Hum, min upplevelse av Carmen är normalt att sitta i knät på folk, men eftersom jag aldrig sett dig där har vi uppenbarligen inte varit där samma tider :gremsmile:

Däremot tror jag de som har någon som helst krav på ölutbudet kanske inte tycker att Månadens Kharu är exakt vad de tänkte sig. Jag är dock inte bland dem.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hellzon said:
Dante said:
anth said:
2. Har någon förslag på lokal?
<div>Finns det <i>någon som helst</i> anledning att <i>inte</i> vara på Bishop’s Arms på Folkungagatan?</div>
Det var långt bort? Det tycker jag iofs om Mest också.

Vad hade vi emot Monks Cafe nu igen? Dyrt?
Jag är för Monks Cafe.

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Hellzon said:
Dante said:
anth said:
2. Har någon förslag på lokal?
<div>Finns det <i>någon som helst</i> anledning att <i>inte</i> vara på Bishop’s Arms på Folkungagatan?</div>

Jag är för Monks Cafe.
Jag tycker Monks Café var trångt, dyrt, hade dålig mat och låg aningen avlägset. Alltså motsatsen mot hur jag uppfattar Mest.
Monks Café hade dock ett mycket brett utbud av öl, som talar för dem.

EDIT: Äh, jag blandar ihop ställen. Monks Café har jag inte varit på. Jag tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Jag tycker Monks Café var trångt, dyrt, hade dålig mat och låg aningen avlägset. Alltså motsatsen mot hur jag uppfattar Mest.
Tänker du på senaste forumölen? Då var vi på Bishops arms och inte på monks.

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Möller said:
Tänker du på senaste forumölen? Då var vi på Bishops arms och inte på monks.
Du har rätt. Ursäkta =)

Hellzon

Långsamma Vargen
Möller said:
Vicotnik said:
Hellzon said:

Jag är för Monks Cafe.
Aha, förvisso kan det vara längre till Monks om man bor söder om Sthlm. För en annan som kommer till Centralstationen var det ju gångavstånd. Och sist jag var med fick vi eget rum.

Nu har jag inga krav på öl (ju ljusare desto bättre), så där försvinner iofs huvudpoängen med ställen som Monks. Men läget gillas.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Draugen och Pilzeman, se hit!

Jag är tror inte jag ska forumsöla dagen innan DanCon. Mina favoritsysslor när jag är bakis inkluderar nämligen inte att ha huset fullt av spelnördar. <div>
</div> <div>Så om ni tänkt vara ute och göra Kgl. Hufvudstaden osäker kanske det är bättre om ni försöker hitta sovplats mellan fredag och lördag hos någon av de forumiter som faktiskt närvarar vid forumsölen. Jag tänker nämligen inte komma in till stan och hämta er, och jag är heller inte speciellt förtjust i tanken på att sitta uppe och vänta halva natten tills två packade forumiter lyckats hitta hem till mig. </div> <div>
</div> <div>Jag hoppas ni har förståelse för hur jag resonerar. </div>

Pilzefrau

hon/henne
Re: Draugen och Pilzeman, se hit!

Och jag åker då hellre direkt till dig istället för att åka in till Stockholm, för jag har inget intresse av att dricka öl och hade bara åkt dit om det inte hade funnits någon annanstans att ta vägen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Pilzeman said:
Och jag åker då hellre direkt till dig istället för att åka in till Stockholm, för jag har inget intresse av att dricka öl och hade bara åkt dit om det inte hade funnits någon annanstans att ta vägen.
<div>Dåså. </div> <div>
</div> <div>Då kan du hjälpa mig att städa inför konventet, bära möbler och så. Och sen äter vi ostbågar framför tv:n, som det anstår folk i en medelklassvillaförort. </div>

Dante said:
Då kan du hjälpa mig att städa inför konventet, bära möbler och så. Och sen äter vi ostbågar framför tv:n, som det anstår folk i en medelklassvillaförort.
Jag hakar på där!

Hellzon

Långsamma Vargen
Ni får klara er utan mig, förresten. Jag ska leka med min spelgrupp då. (Nej, Eksem/anth/Catboots/etc, inte er.)

Möller

Hubert Hortlax
Det lät som planen, ja.

Jag lär dock tydligen få svårt att komma dit. Om vi inte lyckas spela klart Twilight Imperium på typ sex timmar.

Hur sent får man droppa in, utan att betraktas som störigt sent?

anth

Vetefan
Möller said:
Hur sent får man droppa in, utan att betraktas som störigt sent?
Det är en fördel om du kommer innan de stänger.
Och du kan få jobba med att komma ikapp när det gäller alkoholintag.
:gremlaugh: