Nekromanti Forumsförslag för framtiden

Zorbeltuss

Hero
Jag skulle gärna ha ett forum/underforum för matematik, det är kanske inte brådskande, faktum är att jag kan nog vänta med det till efter platformsbyte.
Så varför vill jag ha det, just nu är matte frågor utspridda på diverse forum, vilket gör det svårt för de med koll på matte att svara i trådar, det är svårt för de som vill fråga matte frågor att avgöra om det har frågats förut eller i vilket forum det hör hemma och viktigast av allt, till skillnad från de flesta forum så kan man ha ett index på korrekt besvarade frågor då ett svar då matematik är relativt solitt på de områden som ett rollspelsforum kan tänkas diskutera det.

Men framförallt så tror jag att anth skulle bli glad.

/Luna Lovegood

Jocke

Man med skägg
Det är som det gamla djungelordspråket säger:
"Allt som gör Anth glad är bra för forumet."

Anchorman

Swashbuckler
Nej! Vi behöver färre underforum inte fler. Mattefrågor hör hemma i off-topic

Fjodor Pollett

Swordsman
Anchorman;n190597 said:
Nej! Vi behöver färre underforum inte fler. Mattefrågor hör hemma i off-topic
Mattefrågor i allmänhet och sannolikhetsfrågor i synnerhet är i högsta grad on-topic.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Fatta vad skönt om vi faktiskt lyckas byta till Discourse. Då blir matematik - precis som alla andra ämnen - bara en tagg i mängden av förutbestämda taggar. Så en post kan vara taggad "Helmgast", "Eon", "Matematik" eller "OSR", "D20", "LotFP", "Matematik". I första fallet kanske det handlar om hur man gör en matematisk korrekt konvertering av sitt Eon 3 med 12 pärmar husregler till Eon 4, medan det i andra fallet säkert handlar om vinkeln på en ankarkätting.

.113

Swashbuckler
Vimes;n190647 said:
Inga poster i någon tråd!
Inte ens trådar? Eller en massa, massa trådar med sjukt spännande namn, som alla är låsta så ingen kan skriva I dem?

CapnZapp

Myrmidon
Björn Wärmedal;n190641 said:
Då blir matematik - precis som alla andra ämnen - bara en tagg i mängden av förutbestämda taggar.
Bara vi inte glömmer att forumet heter "rollspel punkt nu" och inte "matematik punkt nu", dvs att det sätts upp samma hierarki som idag. Det ska vara lätt att hitta rollspels-"forumen" (=taggarna). Det ska inte vara lika lätt hitta "en tagg i mängden" som exempelvis matematik.