Nekromanti Forumsgrill/öl på fartyg i Gbg!

Genesis

Ni dés ni maître
Tänkte bara bumpa lite. Jag dyker upp när jag dyker upp. Antagligen inte innan 17, antagligen inte efter 18.

Caligo

Swashbuckler
Jag är nyss hemkommen från semester men är på fartyget från 17.
Mimergatan leder rakt ner på rätt pir. Nog enklast!

Zorbeltuss

Hero
Jag kommer nog lite sent, och om Krille inte är kvar så är det nog bra att säga här att jag ska göra mitt yttersta att dyka upp på Google imorgon kl 16.

/Luna Lovegood på usel mobil

Caligo

Swashbuckler
Jag är på skeppet nu så det är bara att komma förbi. Jag är både halvblind och halvdöv men grillen tänds när det dyker upp folk.

Caligo

Swashbuckler
Tack för i fredags. Riktigt trevligt och kul att det blev två selgrupper - Genesis film noir-spel och bolingos 13th age glorantha.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Tack själv!

Även om jag bara hann med ytterst lite av Nerver av Stål vill jag spela det igen!

Hur slutade historien?

Björn den gode

Swashbuckler
Ape of Wrath;n100675 said:
Tack själv!

Även om jag bara hann med ytterst lite av Nerver av Stål vill jag spela det igen!

Hur slutade historien?
Genesis femme fatale fick vad hon förtjänade och alla trådar ramlade till slut på plats. Det regnade.

Genesis

Ni dés ni maître
Björn den gode;n100677 said:
Genesis femme fatale fick vad hon förtjänade och alla trådar ramlade till slut på plats. Det regnade.
Tja, den sammanfattningen stämmer rätt bra.

Historien i korthet:
Efter att Clarence gått hem från festen överfölls han av polisen Carter, till synes helt utan anledning. När han vaknat upp på en båt och tagit sig hem upptäcker han att hans lägenhet blivit genomsökt. Mary kommer hem till honom, de grälar lite då hon vill att han ska lämna stan, men han får ut av henne att hon hört hans namn viskas av hennes man till hans kumpaner. Clarence bryter sig in hemma hon Mary och hennes man om natten för att hitta bevis på vad han sysslar med. Han hör gräl i sovrummet och smyger dit. De grälar om honom. Ett pistolskott får honom att slita upp dörren. Mary är skjuten i benet av hennes man, som ringer polisen och försöker sätta dit Clarence för inbrott och mordförsök. Mary lyckas rädda Clarence som flyr, och han hör ett skott gå av när han springer därifrån.

Mary hittar honom när han håller på att packa väskan och de flyr tillsammans. De bor i en liten stuga på landet och flyr sedan till Mexico. Under tiden får Clarence veta att Marys man är död, skjuten av Mary när han flydde, fast han är eftersökt för mordet. Till slut hittas de av Carter och en hitman vid namn Le Requin. De får med sig Mary därifrån, men Carter kommer återigen undan. Senare läser han i tidningarna hur Mary skyller mordet på honom och hur hon tar över alla sin mans rikedomar.

Han återvänder, letar upp Carter och får honom att leda honom till ett kapell, där Mary håller på att göra en ljusskygg överenskommelse med den korrumperade tidningsmogulen/politikern vi såg i första scenen. Hon säljer honom papperen med namnlistor från fackföreningen, som stulits från Clarences lägenhet. Clarence avbryter dem, en strid uppkommer när han blir påhoppad av Le Requin bakifrån. Clarence håller på att bli dödad men räddas i sista stund av Mary, som skjuter Le Requin i ryggen. Mary blir arresterad av Carter och får livstid. Slut.