Nekromanti Forumslayout

Feuflux

omjonasson.se
Bifogar (edit: nej, jag länkar - http://omjonasson.se/temp/wrnu.png - eftersom det inte går så bra för mig att bifoga) en bild på hur forumet ser ut för mig på min 15"-laptop.
Som synes så ser jag inte så mycket intressant alls utan att behöva scrolla först (notera den långa röda markeringen av saker att passera innan man kommer till det senaste inlägget).

Så jag har lite förslag/önskemål (utan att ha någon koll på vad som är genomförbart utan att behöva göra massiva ändringar på insidan):
1. Gröna markeringen. Bilden borde vara rejält mycket mindre om den alls ska vara kvar. Kan inte sök-rutan flyttas upp till Meddelande/Inloggad-prylarna högst upp till höger? Ta bort eller minska marginaler.
2. Blå markeringen. Jag ser pathen till Rollspel.nu och sen står det dessutom Rollspel.nu i fetstil på raden under. Kan man inte istället ha sista noden i pathen i fetstil och inget mer? Prenumerera vet jag inte vad det innebär ens, men knappen kunde kanske flyttas upp och ligga till höger om pathen.

Med förhoppningar om mindre dö-yta.
/Feuflux

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
1. Kör Chrome eller Firefox.
2. Installera Stylish (heter det i Chrome iaf).
3. Lägg in följande stil för domänen rollspel.nu:

Code:
#header .header-cell {
   display: none;
  }

#header {
  height: 0px;
}

#header .toolbar .search-container {
  position: absolute;
  margin-left: -250px;
  margin-top: 2px;
}
Resultatet:

krank said:
Snag.gy verkar ha sporadiska problem, men om man laddar om nån gång eller två borde bilden dyka upp...
krank said:
Jag försökte förresten fixa med de andra grejerna också, men de var lite för ingrötade för att jag skulle orka me't...

krank

Hjälpsam moderator får väl flytta om det stör; tänkte det var större sannolikhet att du såg 'et här...
Feuflux said:
Nej det stör absolut inte (var jag dryg av misstag?). Hoppas dock att Lupus eller nån annan forumguru ska säga "awesome, det här fixar vi".

krank

För kännedom: Jag gjorde en uppdatering i den andra tråden, som kapar bort ännu mer...