Nekromanti Forumspel på rollspel.nu

AliceInF-UpLand

Veteran
Jag ska starta ett forumrollspel här och vill ha en IC tråd och en OOC tråd.. får man göra det? Eller vill mod. att man bara har en tråd?

Tack på förhand för hjälpen.

Fienden

Hero
En snabb titt i Forumsrollspelsforumet sade mig att det verkar som att OOC-trådar är ganska okej där. T.ex anmälningstrådar för varulvsspelen etc.

Jag förstår inte wrnus varulvsspel, så man får hoppas att du kommer med något annat. Då kanske jag ställer upp, bara för skojs skull. :gremlaugh: Jag har en forumsrollspels-resumé på sisådär 4 år.

AliceInF-UpLand

Veteran
ja, du har rätt där är anmälningstrådar tex. fast jag tänkte mig en OOC tråd som inte har med anmälning att göra, utan bara ett ställe där folk kan diskutera reglerna i spelet, eller ställa frågor till mig som SL utan att det blir en massa offsnack i spelandet, vilket jag inte gillar >.<

Jag har dock redan spelare nog och en på tur så jag har inte plats till fler just nu. Men jag kan ju PMa dig om någon hoppar av tidigt.

Fienden

Hero
Slå upp en OOC-tråd och se vad redaktörerna säger. Om den blir stängd, använd spoiler-taggar för all OOC. Det är inte optimalt, men det ser lite bättre ut.

Simon

Swashbuckler
Hej och välkommen till forumet! Hoppas du kommer trivas!

Såhär skulle jag säga: En out of character-tråd som handlar om ett spel eller ett parti som pågår eller ska börja är helt på sin plats i forumspelsforumet. En tråd som mer handlar om hur man kan designa ett forumspel, i större perspektiv, snarare än att handla om ett specifikt parti, skulle jag nog hellre se på rollspelsmakandeforumet eller kanske övriga spel-forumet, beroende på vad det är för sorts spel.

När det gäller hur många separata trådar ett pågående spel bör ha så beror det helt på hur spelet ser ut, hur många som spelar och hur fort det växer och sånt. Se på varulvsspelen, de har ju en bautatråd för varje spelrunda, vilket är helt motiverat eftersom trådarna är så långa. Man kanske inte bör ha flera trådar igång samtidigt, ifall det kan funka lika bra i en enda, men att som du säger ha en IC- och en OOC-tråd låter åtminstone helt rimligt!

Så kör på, det värsta som kan hända är att vi slår ihop eller splittar upp efter behov, utan att någon skada är skedd för det!

(Nu är jag ju bara moderator, så om någon redaktör bestämmer att något annat än det jag säger gäller så är det helt i sin ordning. :gremsmile: )

Återigen, välkommen!

Simon

Swashbuckler
Trådflytt

Jag flyttade den här tråden från forumet om rollspelsmakande till forumet om forumet, eftersom jag tyckte den passade bättre här.