Hej och välkommen till forumet! Hoppas du kommer trivas!
Såhär skulle jag säga: En out of character-tråd som handlar om ett spel eller ett parti som pågår eller ska börja är helt på sin plats i forumspelsforumet. En tråd som mer handlar om hur man kan designa ett forumspel, i större perspektiv, snarare än att handla om ett specifikt parti, skulle jag nog hellre se på rollspelsmakandeforumet eller kanske övriga spel-forumet, beroende på vad det är för sorts spel.
När det gäller hur många separata trådar ett pågående spel bör ha så beror det helt på hur spelet ser ut, hur många som spelar och hur fort det växer och sånt. Se på varulvsspelen, de har ju en bautatråd för varje spelrunda, vilket är helt motiverat eftersom trådarna är så långa. Man kanske inte bör ha flera trådar igång samtidigt, ifall det kan funka lika bra i en enda, men att som du säger ha en IC- och en OOC-tråd
låter åtminstone helt rimligt!
Så kör på, det värsta som kan hända är att vi slår ihop eller splittar upp efter behov, utan att någon skada är skedd för det!
(Nu är jag ju bara moderator, så om någon redaktör bestämmer att något annat än det jag säger gäller så är det helt i sin ordning.
)
Återigen, välkommen!