Nekromanti Forumsträff igen i Sthlm (träff, öl, samma sak)

Storuggla

Champion
Ja, då ska vi se. Hr Fänrik Vitulv, Hr Ärrade Dante, Hr Nakne chrull och undertecknad ämnar sitta på Tre Backar på torsdag och smutta kalasmust och samtala om nördiga saker. Vid niosnåret kommer Hr långhårige Magnus Seter titta in efter en hård basketmatch och hoppa in i debatten.
Övriga glada deltagare kan gladeligen dyka upp, ju fler desto mindre statistisk chans att något vandrande monster anfall just mig.
Exakt tidpunkt för de första anländande är inte satt ännu, men det kommer att uppdagas inom en snar framtid.

Storuggla, tänker nu rabbla upp några namn på folk så att de ser det här när de söker på sina namn

<font size="1"> Eksem, Rising, Vindhand, Bearnie, Korpen, MrChina, Feliath, Mask, Gardener, kakmonstret, Göran Persson och Krokodiljägaren </font size>

Ackerfors

Alas, your rapids!
Lustiga uttryck... [ot]

kalasmust

Har du pratat med chrull eller läst kamratposten? :gremtongue:

Storuggla

Champion
Ingendera! Haha!

"Har du pratat med chrull eller läst kamratposten?"

Ingendera! När Kapten haddock drack rom i de tidiga Tintin så drack han i den svenska översättningen "kalasmust". :gremsmile:

Storuggla, näbben droppar

Ackerfors

Alas, your rapids!
Coolt! [ant]

Nu avslöjade ju jag att jag läste kamratposten... Men det är syrrans... Och det var det enda som fanns att läsa på dass... :gremblush:

chrull

Stockholm Kartell
Re: Ingendera! Haha!

Så vi måste dricka rom alltså?

...

Då ökade plötsligt chansen att jag och Vitulv verkligen dansar in morgon nakna i ringdans runt sergel-pelaren dramatiskt.

Senast jag hällde i mig rom så hittade jag nämligen på lite konstiga saker :gremlaugh:

...

Men för att inte skrämma iväg folk så lovar jag att hålla mig till öl :gremgrin:

chrull

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Haha – tokstolle (nt)

NT = Naken Tarantella

chrull

Stockholm Kartell
Parningslekar [ot]

Okej, och då undrar ni ju såklart hur våra barn skulle se ut? Tyvärr har jag ingen bild på hur de skulle se ut som små. Men en vuxen dotter duger väl

se bifogad bild såklart
(eller strunta i det om ni är rädda om er hälsa)

chrull - ber om ursäkt och slutar med OT:andet.

Dante

Staff member
*Klöser ut sina ögon* (nt)

NT = Neeeeej! Ta bort det!

Eksem

Champion
Utmärkt! Ty på torsdag har jag mina CSN-pengar och kommer vara berusad av den plötsliga inflationen av kontanta medel i min plånbok vilket i sin tur betyder att jag kommer vara berusad av andra saker också.

Jag ska göra mitt bästa för att släpa med mig Kalcidis också.

Netfeed

Swashbuckler
övertala

okej, det är en bit mellan stockholm och gbg, så ni får starta en övertalningskampanj för att få dit mig...

antingen kan man åka till stockholm eller så kan man stanna i gbg och dricka instutionsöl för 20kr flaskan(snart förhoppningsvis 10kr :gremwink: )

så börja övertala, eller så kan ni börja övertala för nästa istället välj själva

Dante

Staff member
Äh! …

[dryg]

Forumsölen blir nog välbesökt i vilket fall, så en eller annan göteborgare som inte kan få ordning på sina prioriteter kommer knappast att saknas.

Nej, jag förstår att det kan bli dyrt att resa från sveriges baksida bara för att dricka öl med forumets elit under en kväll.

[/dryg]

Men det vore kul om du kunde komma. Det är (nästan) alltid roligt att träffa nya forumiter i verkligheten.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Hihi, Dante skriver i fel tråd [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Netfeed

Swashbuckler
Re: Äh! …

jag vet inte vad du vill men jag snackade om öl här :gremwink:
dantcon har jag tyvärr inte tid att komma på :gremfrown:

Dante

Staff member
Öhh … hmm …

Jag snackar ju också om öl (i alla fall nu). :gremblush:

Dante

Staff member
Nej då! Läs igen. (nt)

NT = Napplysten Tingsdomare

chrull

Stockholm Kartell
Re: Äh! ?

Det är ju synd att du inte kan komma på Dancon. Själv skulle jag lätt prioritera DanCon framför forumsölen om det var en konflikt däremellan...

Men vi lovar att fortsätta ha sådana här träffar, och nån gång kanske du har tid och råd att dyka upp :gremsmile:

chrull

Gardener

Champion
Re: Forumsträff igen i Sthlm (träff, öl, samma sak

Jag tänker komma, förutsatt att CSN tänker ge mig pengar, vilket förutsätter att UU måste registrera mig, vilket förutsätter att... i en lång kedja. Så med en hink med tur så kanske det går.