Nekromanti Forumträff i Linköping?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ja just det! Är det någon som är intresserad? Hur ambitiösa kan vi vara egentligen? Visst är det på tiden att även vi Linköpingsbor får chansen att träffas någonstans och ha det trevligt?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag är intresserad. Jag bor iofs i Norrköping men jag har inga problem med att ta mig till Linköping. :gremsmile:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ja just det! Är det någon som är intresserad? Hur ambitiösa kan vi vara egentligen? Visst är det på tiden att även vi Linköpingsbor får chansen att träffas någonstans och ha det trevligt?
Ja, varför inte. Jag är säkert intreserad.

/tobias

Feuflux

omjonasson.se
Hurra

Hurra för Walium. Skulle vara kul att träffa lite "kändisar". :gremsmile:

Vad är definitionen av att ha träffas och ha trevligt förresten? Du nämnde nån gång om att träffas och ta en öl eller nåt. Vad är åldern på det intresserade Linköpingsfolket?

Eller ska vi vara riktigt seriösa och försöka spela nånting?

Hur som helst, bra initiativ.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Eftersom jag har bott i Linköping i endast ett halvår och kan gå vilse i min egen trädgård så är jag öppen för alla sorters förslag. Ska vi träffas på någon krog eller hemma hos någon?

(Nu i helgen så ska jag spela en massa rollspel(Hurra!!) så då är jag aningen upptagen men annars är jag lättillgänglig.)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Nöjesliv

Eftersom jag har bott i Linköping i endast ett halvår och kan gå vilse i min egen trädgård så är jag öppen för alla sorters förslag. Ska vi träffas på någon krog eller hemma hos någon?
Jag borde ha jättekoll på Linköpings nöjesliv, men det har jag inte. I alla fall inte utanför studentkretsar. Någon annan här har förhoppningsvis någon bra idé.

/tobias

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Nöjesliv

Hmm... med tanke på min förhållandevis låga ålder, så tycker jag det låter bättre att typ grilla en bit eller något sådant. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Vicken bra idé!

Att jag bor i Norrköping nuförtiden spelar ingen roll.. Kanske kan jag samåka med Yassilus ? :gremsmile:

Helst bör det vara en fredag eller lördag och helst inte utgång.. Det finns ju inga vettiga ställen som inte är för studenter i Linköping (har jag hört/märkt)..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som bodde i Nyköping förut

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jasså... :)

Att samåka (åka tåg?) går alledeles utmärkt för min del. :gremsmile: Hoppas det blir av snart, men inte för snart. Har en stor DnD-helg att förbereda nu inom de närmsta helgerna... (Måste förbereda det också... :gremcrazy: )

Han, var i Norrköping bor du? (Kanske skickar ett PM tilll dig istället :gremsmile: )

Kom vi fram till något bra ställe att vara på? Dragon's Den kanske har något...

Dimfrost

Special Circumstances

Jag hänger också gärna på, men jag har nog ännu sämre koll på Linköpings nöjesliv än Tobias, så jag skjuter också över ansvaret på någon annan. För att anknyta till något annat svar så har nog inte Dragon's Den så mycket att bidra med: lokalen är sunkig, trist och full med skumma typer (t.ex.mig), även om jag har nyckel.

/Dimfrost

Ackerfors

Alas, your rapids!

För att anknyta till något annat svar så har nog inte Dragon's Den så mycket att bidra med: lokalen är sunkig, trist och full med skumma typer (t.ex.mig), även om jag har nyckel.

Ajdå... synd... Det har en tendens att bli så med spellokaler. :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se

Jag har bott i stan i 2.5 år typ och jag hittar ingenstans. :gremgrin:

En plan är ju att vi åker hem till walium allihopa och våldgästar honom (måste bara snoka reda på vart han bor först).

En annan plan är att träffas i domkyrkan, lätt att hitta och gott om sittplatser. :gremlaugh:

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Vicken bra idé!

Varje student får ta med en gäst på sudentställena, så om studenterna är i majoritet går studentställena bra.

/Dimfrost

seinet

Swashbuckler

Eller ifall någon student övertalar sina studentkompisar att ta med en "rollspelare" som gäst så fungerar ju det med.

/Seinet Wintermute - Skall slänga upp en notis på startsidan så fort ni kommit fram till datum, tid och plats

walium

Ganska töntig, faktiskt

"En plan är ju att vi åker hem till walium allihopa och våldgästar honom (måste bara snoka reda på vart han bor först)."

Eftersom jag är känd som en ganska tråkig värd är det kanske inte att rekommendera. Visserligen bor jag i en trea men jag delar den med en icke-rollspelande teknolog som nog inte är alltför pigg på att trängas med en massa märkliga typer.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"/Han som bodde i Nyköping förut"

Den kille som jag delar lägenhet med kommer faktiskt ifrån Nyköping om det nu kan intressera någon.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Kasta ut honom?
Nahe... inte det... Jaja, kan ni i Linköping ta er till Norrköping lätt? Isf kanske det går att ordna här istället eller också...

walium

Ganska töntig, faktiskt

Jag är flexibel. Norrköping går säkert också bra även om jag aldrig besökt staden. Ni lär visst ha både AFA och ett arbetarmuseum. Party, party! Faktiskt har jag just redovisat en intervju med en lärare på DeGeer-skolan trots att jag aldrig träffat honom. :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt

"För att anknyta till något annat svar så har nog inte Dragon's Den så mycket att bidra med: lokalen är sunkig, trist och full med skumma typer (t.ex.mig), även om jag har nyckel."

Det beror ju på vad vi ska göra. Om vi ska försöka spela lite tillsammans så gör det väl inte så mycket? Då kan vi ju imponera på alla warhammerfjortisar med våra fantastiska rollspelsskillz. Dessutom hittar jag faktiskt till Elsas Hus (tror jag i alla fall).

Ackerfors

Alas, your rapids!

Hahaha, okej... Mmjo vi har det mesta... ÖoB med 2 liters cola (svensk) för 14 + pant... :gremsmile:

Jag ska kolla runt lite efter ställen man kan vara på.