Nekromanti Forumträff i Linköping?

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Nöjesliv

Jag kan inte spela rollspel i Dragon's Dens lokal, jag har ett rykte som magicspelare att tänka på :gremfrown:

/Dimfrost

Feuflux

omjonasson.se

Eftersom jag är känd som en ganska tråkig värd är det kanske inte att rekommendera. Visserligen bor jag i en trea men jag delar den med en icke-rollspelande teknolog som nog inte är alltför pigg på att trängas med en massa märkliga typer.

Borde visst haft ännu en smiley i mitt inlägg, jaja, jag är emot våldgästande hur som helst. Lite för mycket medeltid över det hela. :gremlaugh:

Är det plats som är problemet så kan vi ju alltid vara på universitetet. På tentaperiodfria helger är det gott om ledig plats och håller folk på att svälta ihjäl finns McDonalds i närheten. Dock inte mysigaste platsen i universum om man vill sitta och snacka.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Är det plats som är problemet så kan vi ju alltid vara på universitetet. På tentaperiodfria helger är det gott om ledig plats och håller folk på att svälta ihjäl finns McDonalds i närheten. Dock inte mysigaste platsen i universum om man vill sitta och snacka."

Det känns bara som om vi hade behövt någon annan aktivitet att luta oss mot för säkerhets skull. Risken är annars att det bara blir en massa mumlande och stirrande blickar ner i golvet. Bara för att man läst varandras inlägg på internet har man inte knutit några fantastiska sociala band.

Dimfrost

Special Circumstances

Ja, jag är nog böjd att hålla med walium... Det är nog trevligare att gå och ta en öl på HG eller så.

/Dimfrost

Feuflux

omjonasson.se

Ja, jag är nog böjd att hålla med walium... Det är nog trevligare att gå och ta en öl på HG eller så.

Är det 18-årsgräns på HG så skippar vi det, annars är det taskigt mot Yassilus som tydligen inte hade åldern inne.

Annars håller jag ju med er om att en tom lokal blir fiasko ifall ingen hittar nåt att prata om.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Är det 18-årsgräns på HG så skippar vi det, annars är det taskigt mot Yassilus som tydligen inte hade åldern inne.

Tack tack för omtanken. :gremsmile:
En vanlig restaurang skulle ju kunna funka. Annars får det bli sten-sax-påse-turnering. :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt

Vi skulle faktiskt kunna ta en rövare och försöka spela lite rollspel även om det kanske blir lite krystat. Det är bättre än att sitta och stirra i golvet i alla fall. Vilka rollspel spelas egentligen i Linköpingstrakten?

Dimfrost

Special Circumstances

Oops, sorry, jag måste ha missat den biten. Det var inte meningen att stänga ute nån. .)

/Dimfrost

Feuflux

omjonasson.se

Vi skulle faktiskt kunna ta en rövare och försöka spela lite rollspel även om det kanske blir lite krystat. Det är bättre än att sitta och stirra i golvet i alla fall. Vilka rollspel spelas egentligen i Linköpingstrakten?

Ifall vi vill försöka spela lite så är det kanske bäst att inte slå på för stort med avancerade grejer. Därför skulle jag kunna tänka mig att hålla en liten omgång Feng Shui för er (man kommer igång snabbt, spelet är fokuserat på att ha kul, nära noll inlärningstid för att kunna delta). Jag har dock vissa krav:

1. Jag kan knappt reglerna, förvänta er ingen proffsuppvisning.
2. Jag är enormt ringrostig som spelledare, förvänta er ingen fantastisk session.
3. Feng Shui är ett klichéinspirerat actionrollspel. Förvänta er inget orginellt. :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt

Annars skulle man kanske kunna rota fram något gammalt konventäventyr och köra det lite snabbt? I vilken miljön utspelar sig egentligen Feng Shui?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Feng Shui

"Feng Shui är ett actionladdat spel fyllt av klichéer. Man kan spela i moderna Hong Kong, år 2047, 1850 eller i Ancient China beroende på vad man gillar."

Det låter ju inte helt fel. Ska vi klubba Feng Shui och Feuflux som spelledare? Dock återstår fortfarande lokalfrågan.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Feng Shui

Ja, det låter som en utmärkt idé med Feng Shui. Vi slumpar fram plats med hjälp av ett suddigum och en linköpingskarta... :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Vänta nu lite...

*tittar på vilka som är aktiva i tråden*

Dimfrost, Feuflux, Gurgeh, Han, Seinet, walium, Yassilus.. Seinet bor i GBG så jag antar att han inte kommer.. Isf. blir det 1 SL och 5 spelare, förutsatt att alla kan/vill vara med.. Orkar du med det, Feu, om du nu är ringrostig? Dessutom så kanske det finns folk som inte svarat på tråden som kanske vill vara med om ett möte..

Å andra sidan så ska jag någon gång vara spelledare i Feng Shui (uttalas Fung Shoj?) så det är roligt att se hur spelet ska spelar.. Jag har haft regelboken själv i ett år och bara läst intro-texten än så länge..

Dessutom funderade jag på att spela rollspel med walium så här kan man slå två flugor i en smäll.. :gremsmile:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som helt klart är med

Feuflux

omjonasson.se
Re: Vänta nu lite...

Isf. blir det 1 SL och 5 spelare, förutsatt att alla kan/vill vara med.. Orkar du med det, Feu, om du nu är ringrostig?

Om vi tar lite lätt på allting och inte satsar på årets seriösaste och bästa kampanj så bör jag väl orka med er, men nu fick jag prestationsångerst. Men vad är det värsta som kan hända? Att alla hatar mig, river sönder min regelbok och slår mig? :gremsmile:

Jag uttalar Feng Shui som "Feng Schwee" som är det ena av de 2 möjliga uttal som nämns i boken. Det andra är "Fung Soy".

Men kalas att du är lite småbekant med spelet, då får du hoppa in som SL om jag säckar ihop. Trevligt att du bryr dig iaf. :gremsmile:

http://www.cyd.liu.se/~olojo227/rollspel/fs_briefings.pdf
Dokument som jag tagit från hemsidan, läs på om ni vill.

Johan K

Gammal & dryg
För att fortsätta på temat forumträffar..

För att fortsätta på temat forumträffar + att jag tänkta att det här passar in på den här tråden, så sliper man skapa en helt ny tråd.. :gremsmirk:
Tänkte att det vore trevligt med en forumträff i skåne åxå.. Vore trevligt om man kunde träffas i Lund, eller något sådant.
Så vad sägs gott folk ?

Rickard

Urverk speldesign

"Men kalas att du är lite småbekant med spelet, då får du hoppa in som SL om jag säckar ihop."
Tja, jag kan ju citera inledningstexten några gånger eftersom det var ju det enda jag hade läst (vilket jag skrev i förra inlägget).. Fast om jag får häng på reglerna kan jag komma in och tärningsfriforma lite.. Det skulle vara en kul idé.. Att byta SL mitt under en spelomgång.. Du tar över en spelledarperson medan min karaktär dör eller blir ond och kämpar mot rollpersonerna.. Hmm.. Nåja.. Nu när alla kan läsa det kanske det inte blir lika kul..

"Trevligt att du bryr dig iaf. :gremsmile:"
Nåja.. Det var nog bara en formsvacka.. :gremwink:

Är det någon som vågar sätta en tid innan Johan K helt tar över tråden med sitt skåneforumsmöte?
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som föreslår påsklovet (eeh, är det långt dit?)

Feuflux

omjonasson.se

Det där med att bestämma tid kommer nog att bli en allmän härva. Vi tekniker har ju tentaperiod runt påsk och år ligger ju påsken sent vilket gör att allt blir grötigare än vanligt. 11/4 är min sista lektionsdag. En vecka senare är det långfredag och ännu en vecka senare poppar min första tenta upp.

Men nån gång innan påskhelgen borde funka för mig, jag kan ju inte plugga nonstop. Efter helgen är jag mer skeptisk. Hmm.

17:e april till och med 2: maj funkar inte för mig kan vi säga. (2:a maj är preliminär, slöfockarna rättar ju tentor så slött att man aldrig får veta om man klarat dem...)

seinet

Swashbuckler

Själva påskhelgen SKALL tillbringas på GothCon, annars hädar man :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Lyssnar just nu på lite Moonspell