Nekromanti Forumträff i Linköping?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Vänta nu lite...

Jag har ett ganska flexibelt schema men börjar på en ny kurs den 31/3. För min del går det bra nästan när som helst, förutom helgen kring dem 12:e april och den 10:e maj. Vardagar är inte heller något större problem. Kan vi inte försöka säga ett datum som alla sedan får förhandla kring?

Feuflux

omjonasson.se

Jag har ett ganska flexibelt schema men börjar på en ny kurs den 31/3. För min del går det bra nästan när som helst, förutom helgen kring dem 12:e april och den 10:e maj. Vardagar är inte heller något större problem. Kan vi inte försöka säga ett datum som alla sedan får förhandla kring?

Och givetvis hade helgen runt den 12:e april passat mig skitbra. :gremsmile:

Okej, men då föreslår jag nån dag i helgen 5-6 april så får alla andra yttra sig nu. Jag borde nog kunna på en del vardagar också, men det kan bli klurigare. Hur är det med Norrköpingarna? Vill ni helst åka in till Linköping en helg? (om vi nu ens ska vara i Linköping.)

Rickard

Urverk speldesign

Lördagen den 5:e april skulle sitta fint.. Själv är jag (helt) ledig på fredagen också.. 12:e ska jag eventuellt på LAN i Linköping.. Dock så när jag och Yassilus snackade lite så kom vi fram till att lördagar vore bäst.. Problemet är att sista tåget går 01:30 :gremfrown: (eller 07:30 om man ska vara kinkig)..

Efter 14:e april så får jag låna bil i två veckor.. Fast då börjar det ju dra ihop sig för tentor..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som har tenta 22:a april

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Problemet är att sista tåget går 01:30 "

Jag skulle säkert kunna ordna en sovplats till dig om du vågar övernatta i min ostädade lägenhet. Det sägs att dammråttorna har fått smak på människokött så det är säkrast att sova med ena ögat öppet. :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Kan ta med mig råttfällor och sovgrejer :) [NT]

När [color:\\"green\\"]Han[/color] skriver NT, så menas No Text
Ett relativt nytt forumordspråk

Feuflux

omjonasson.se

Men ska vi försöka spela lite Feng Shui lördagen 5:e april då?

Bra om alla som tänker komma kan tala om det så jag har en liten föraning om vad som väntar mig som SL.

Angående tider så är jag inte någon "senspelare" för fem öre, troligtvis somnar min koncentrationsförmåga en bra bit innan 01:30 (typ minst 2 timmar innan) så vill du spela sent så är det jag som är problemet och inte tågen. Hur dags ska vi börja förresten?

Om ingen kläcker nån vettig plats att spela på så blir det väl universitetet antar jag.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Forumträff i Linköping! Part II

Nå vad säger ni? Ska vi träffas lördagen den 5/4 på universitet och spela Fengshui med Feuflux som spelledare? Vilken tid är lämplig och hur många kan tänkas komma?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Forumträff i Linköping! Part II

Det låter alldeles utmärkt tycker jag... Det enda problemet för mig skulle vara att hitta till universitetet men med en karta eller vägvisare så... :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt

Vi kan ju mötas på stationen och åka buss in till universitet eller var vi nu ska spela.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Låter bra! [nt]

Jag lyssnar på Evanescence - Bring me to life.mp3 :gremlaugh:

Rickard

Urverk speldesign

Jag kanske tar mig ner på fredagen då jag ska träffa en frände i Linköping (och konstigt nog kanske spela rollspel).. Fast det är inte så långt till stationen från kompisen så jag kan alltid ta mig dit.. Jag får höra av mig (till Yass antagligen) framåt veckan för vidare information..

Det kan ju sedan inte vara så svårt att hitta er på stationen.. Det är bara att leta efter en björn med halsbränna och en guldig medaljong-gubbe.. :gremsmirk:

/[color:\\"green\\"]Han[/color]s egna avatar är dock ett fejkporträtt

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Jag är gärna med. Jag funderar lite på risken för att bli utslängd från universitetet om man saknar giltigt passerkort, men den är ganska liten.

Godtycklig tid funkar för mig.

/tobias

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Jag är gärna med. Jag funderar lite på risken för att bli utslängd från universitetet om man saknar giltigt passerkort, men den är ganska liten."

Så länge man inte sitter i en datorsal borde det ju inte vara någon fara. För övrigt bor jag inte särskilt långt ifrån universitetsområdet om ni känner för att trängas vid ett köksbord i min ostädade lägenhet. Vi kan ha det som plan B. :gremwink:

Feuflux

omjonasson.se
Förhållningsorder =)

Vi kan ju mötas på stationen och åka buss in till universitet eller var vi nu ska spela.

Jag cyklar så från stationen till universitetet får ni klara er själva. Buss 202 från stationen till kårallen (hållplatsen som ligger vid universitetet) bör fungera utmärkt. Så möter jag er där. Tid återstår som sagt att bestämma.
http://www.ostgotatrafiken.se/ har alla busstider, tyvärr ligger sidan nere just nu.

Mig känner man igen på följande sätt:
1. Kolla min hemsida
2. Jag kommer ha en svart keps som det står compaq på (förutsatt att jag kommer ihåg det)
3. Jag kommer troligtvis att se vilsen ut, för det gör jag alltid när jag väntar på folk jag inte vet hur de ser ut. :gremsmile:

Angående universitetets utkastningsfasoner som Gurgeh påpekade har jag bara stött på det i datasalen Cydpoolen, och vi ska inte sitta i en datasal så jag kan inte tänka mig att det skulle vara ett problem. I C-huset finns drösvis med plats och total brist på securitasvakter. :gremlaugh:

Angående Feng Shui så är det 2 st 6-sidiga tärningar som var och en behöver. Om ni inte vill ta med / äger det så kommer jag att ha med ett gäng (förutsatt att jag inte glömmer det heller).

Sådärja, bara tid kvar att fixa med alltså.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Personporträtt numero två

Jag har fått höra att jag ser ut som en lärare. Jag är av medellängd, har kortklippt hår som börjar bli lite tunt på toppen, hakskägg, och silverfärgade och fyrkantiga glasögon. Antagligen så kommer jag vara klädd i en ljus manchesterjacka och se ytterligt vilsen ut. Antagligen så kommer jag inte att upptäcka er förrän ni gått förbi mig tre gånger och kastat en tomflaska på mig. Om ni skriver ett privat meddelande till mig så kan ni även få mitt mobilnummer.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Personporträtt numero tre

Jahaja, jag ser ut som vilken luffare som helst. Antagligen har jag ett par grå byxor och en blå annorak på mig. Jag har svart rufsigt halvlångt hår. Jag kan fixa foto. :gremwink: :gremlaugh:

seinet

Swashbuckler

Bra datum du valde, då kolliderar det inte med den officiella forumträffen i Umeå den 2-4 Maj. Skicka mig detaljerad info angående eventet så slänger jag upp en nyhet (alternativt en notis) på huvudsidan.

/Seinet Wintermute - Rådiggar lite Black Sabbath just nu (Iron Man)

Rickard

Urverk speldesign
Re: Personporträtt numero fyra

Jag är en kille på 23 vårar som gillar långa skogspromenader.. Gärna med ett svärd i handen och några stråtrövare bakom buskarna.. Jag kommer antagligen har jeans och t-shirt på mig och till det en beige jacka.. Nu lagom till våren så är mitt rufsiga, korta hår färgat rött och jag kommer antagligen att ha en näsa, två öron och förhoppningsvis även två ögon (bruna).. Jag får se.. Jag kommer säkert att gå omkring med ett fult leende/flin med en Fung Shui-bok under armen.. För att helhetsbilden ska stämma så kan jag tillägga att jag är runt medellängd, om man ser till medellängden för kvinnor i min åldersgrupp. Jag är drygt 170 cm, med andra ord..

Åh, höll på att glömma! Vilken tid ska vi ses? 14-15? Om vi ska göra eventuellt handla, göra gubbs och dessutom kanske försöka att klara av ett uppdrag eller något så behövs lite tid..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som även lystrar till namnet "Rickard", men det är inte alltid säkert

Feuflux

omjonasson.se
Tid und Time

gå omkring med ett fult leende/flin med en Fung Shui-bok under armen.

Aha, så äger också en bok, mycket bra, då kan vi öka hastigheten på karaktärsskapandet med minst 50%. Karaktärer går förövrigt blixtsnabbt att göra om man vet ungefär vad man vill spela. Det som tar tid är att komma på vilken arketyp man tycker är roligast. Hmmmm, har du måhända läst äventyret i boken? Det är nämligen det jag hade tänkt spelleda...

Vilken tid ska vi ses? 14-15?

Något sådant blir bra tycker jag, om vi kan träffas på universitetet ungefär så dags alltså. Jag råkade ljuga lite om bussarna innan, 202 går inte ända fram till kårallen. Men det naturliga valet av möterplats bör väl bli 202:ans hållplats vid universitetet.

Sedan får Norrköpingsfolket bestämma den exakta mötestiden så att det passar med era tåg och sånt.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Tid und Time

Tänkte bara meddela att det fortfarande finns en viss möjlighet att jag kommer att dyka upp. :gremsmile: Beror lite på om jag hinner eller inte. Vidare besked kommer antagligen senare.

/Dimfrost