Nekromanti Forumträff på Djäknegatan fredagen den 16/12,14:30

Johan K

Gammal & dryg
Tjaa, skall vi officiellt boka in fredagen den 16/12 klockan 14:30 för lite samkväm på Djäknegatan ?
Hoppas att alla kan då !

/ Johan K, som antagligen kan bli lite sen.. :gremblush:

Lycan

Hero
Re: Forumträff på Djäknegatan fredagen den 16/12,1

Problemet blir i sådana fall att vi kan spela maximalt en timme, då butiken stänger klockan 18.00.

Ändringsförslag?

- L

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Hgyaa... möjligen kan jag ta mig dit en halvtimme tidigare. Ni andra kan ju starta utan mig, så kan jag ramla in efter ett tag.

EchonCique

Hero
Um. Vad skall göras mer exakt?

Vad är tanken med det hela? Att vi samlas där och .. glor på varandra? Att vi .. köper eventuella saker vi tänkas önskas var och en eller .. köper ett spel och har en miniturnering i det?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Um. Vad skall göras mer exakt?

Spelande av någon typ av brädspel var det väl tänkt. Och då är väl sådär en och en halv timme nog för att jag ska kunna ramla in på något?

Johan K

Gammal & dryg
Re: Um. Vad skall göras mer exakt?

Tjaa, en tanke kan ju vara att vi lirar lite spel. Tar med mig Carcassonne, Munchkin, Spank the Monkey.. Efter stängningsdax så är jag öppen för att kanske ta en öl eller liknande. Hur låter det ?

Lycan

Hero

Okej, det verkar finnas många frågetecken kvar.

Jag föreslår att vi skjuter upp träffen något, tills vi med större visshet kan spika tid, och kanske också vad vi ska hitta på.

- L

Johan K

Gammal & dryg

Synd att det verkar som vi kommer att skjuta upp det hela..
Tills när skall vi skjuta upp det då ?? Skall vi ta det innan jul ? Om vi gör det så kan iaf som enda alternativ torsdag nästa vecka, sedan drar jag upp till norrlandet för at fira jul/nyår & kommer inte tillbaka förrens den 4:e januari..

Angående aktiviter så kan jag plocka med mig det "vanliga" Carcassonne + Jägare & sammlare, Spank the Monkey, Badaboom, Munchkin med Unaturla ax & Clerical errors + om det är nån som lirar magic såp har jag även en lek till det.
Det är iaf mina 5 öre på vad vi kan göra... Låter det ok ?

/ Johan K, som är nyligen hemkommen.. :gremsuck:

Johan K

Gammal & dryg
För min del så tänkte jag bege mig dit i vilket fall, skall ändå fixa ett spel så.. Så då kan man ju lika bra fixa det där, så får man ju en liten utflyckt på köpet åxå. Vilet är trevligt.. :gremlaugh:
Tänkte väll bege mig dit om en liten stund, måste bara fixa en grej innan jag åker. Så jag misstänker att jag är där ~15:00.
Dyk upp om du/ni vill, jag är iaf där fram till stängningsdax.

/ Johan K, som är glad men trött

EchonCique

Hero

Jag tycker det känns dumt och fånigt att ta med sig EGNA spel till en spelbutik. Nog för att de har plats och bord, men är inte vitsen att de skall sälja sina produkter. Inte se deras potentiella kunder spela dem.

Därmed skulle jag känna mig stendum och snål som satan om jag inte ens bemödade mig med att köpa något i butiken, utan ha med mig egna spel och spela hos dem. Som att gå in på en restaurang, be om en micro så man kan värma sin medhavda mat.

Och angående tiden.. Ja inte förrän efter nyår.

Johan K

Gammal & dryg
Ska vi föröska igen ??

Vad säger ni ?!?!
Ska vi förösk få till nån träff igen ? Om det finns intresse, vad skall vi isåfall göra ?
Ordet är fritt !