Nekromanti Fotogallerier

w176

Förlorad dotter
Okej. Nu har jag suttigt och tittat på massa fotogallerier på internet under kvällen i väntan på att hämta en hylla och i morse letade jag arkitekturfoton på betongbyggnader i två timmar. Fotografering är djävligt coolt har jag kommit fram till efter dagens studier.

Posta en länk till något fotogalleri och förklara varför det fotogalleriet är värt att kolla på.

Jag börjar med:

Uncovered

För att det är en fotoserie med kvinnor som är topless offentligt i New York. Varför är det coolt: Jo för att det är en massa snygga kroppar som är fullt normala, för att de har genuspolitiska frågeställningar och frågeställningarom vår relation till kroppen. Samt topless kvinnor.

Olle Linge

Snigel
Internets bästa sida

Jag skojar inte när jag säger att jag tycker att det här är i alla fall en av internets bästa sidor: Dark Roasted Blend. Det är en sida med länkar till mängder av gallerier av olika slag och det är fantastiskt hur många av de artiklar som kommer upp som är läsvärda. Scrolla förbi alla länkarna i början och kika på det som ligger på just den här sidan (flyttas ni till en annan sida är det inte rätt, alltså). Jag har spenderat många, många timmar på Dark Roasted Blend och i alla fall 90 % är fenomenalt häftigt.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Övergivna platser

Jan Jörnmarks "Övergivna platser" har du säkert redan besökt eftersom han varit rätt omtalad i medierna på sistone.

Har du vägarna förbi Söderfors så besök Hästhagen innan det är försent. I mitten av november ska området rivas efter tio år av byråkratiskt krångel.

Dewil