Nekromanti FRÅga

Eon2

Veteran
Nån som vet hur mycket en "mark är värd i eon(i regelboken står det att ett kraggsvärd kostar 24 är det en sorts valute ett måt eller nåt liknade)

EON RULES

D.L

G

Guest

Guest
Mark är förkrortning på mark-yta
1 mark=ungufär 8 Hektar(Tror jag).......

/Ollesio Sl

I´m the king of the ring

Azagthoth

Myrmidon
Nu har jag inte spelat med de olika myntvalörerna i Eon (vi kör guld, silver osv i alla länder), men jag är ganska säker på att de inte menade att ett kraggsvärd skulle vara värt 192 hektar "jord". Det är förmodligen någon form av mynt.

/Azagthoth

Bäver

Veteran
Jag jämför Kraggbarbarerna med Höglädarna, de har sitt svärd sedan barnsben och ingen annan får använda svärdet såvida barbaren är vid liv. Om någon som inte är Kragg- så har han antingen dödat en kragg- eller hittat det i en den lilla skatten som finns i slutet av varje äventyr...Jag tror inte på någon snäll farbror som går runt med fetingsvärdet "Åke" för lite tunnland...

Bards you are,
Bards you will be,
Bards you have alwayls been!

Virocon

Swordsman
Jag frågade killarna på Neogames om det förut, men de hade inget svar. Ett förslag var att ändra det direkt till silver, men då Kraggsvärdet är det bästa av alla så låter 24 silver som ett ganska extremt lågt pris... Låt en Mark vara en mindre förmögenhet som dessutom är svår att få tag i. Ett ungefärligt värde kunde ju vara 700 silver/mark.

/Går ekonomin inte ihop? Kruxar sig valutorna?
Hämta broschyren "Dagens Valuta" hos sanari vid...

Krille

Super Moderator
"Jag frågade killarna på Neogames om det förut, men de hade inget svar."

Marco har svarat nedan, och det står i Consaber på sidan 22 (även om jag har för mig att vi skrev det i regelboken någonstans, men det kanske försvann?): en mark är 160 silver.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>