G
Guest
Guest
Jag har haft idétorka i ungefär en månad. Det hade sina anledningar. Vi körde ganska grymma äventyr ett tag. Problemet (insåg jag nu) var att de var för betydelsefulla. Rollpersonerna blev legendariska efter några stora och viktiga sådana. Det blev till att jag var tvungen att göra större och bättre för var gång vi spelade, för att de inte skulle tycka det var tråkigt. Hmm… vadå, tänker ni. Vilken jävla power gamer. Nej, bara lite oerfarenhet (med tanke på att det var 5 år sedan jag spelade, innan jag nu, innan sommaren började på nytt).
Ett råd till de SL som inte har någon längre erfarenhet och har svårt att komma på idéer: Lägg upp en grundtanke. Fortsätt med att pungtera upp ett händelseförlopp (Ett preliminärt). Sedan kan det ju alltid vara bra med några SLP och en hel bunt med namn.
Mvh Demon!
PS: Nu vill jag inte ha en massa nötter som svarar "Det där vet väll alla!!" och "Du behöver inte predika sådant skit som jag har vetat sedan jag var tre" Hellre en annan slags kritik som "Jag tycker det där inte fungerar. Mitt råd är att göra så här: bla bla bla.." S
Tack för att denna sida finns..
Mvh Demon!
Ett råd till de SL som inte har någon längre erfarenhet och har svårt att komma på idéer: Lägg upp en grundtanke. Fortsätt med att pungtera upp ett händelseförlopp (Ett preliminärt). Sedan kan det ju alltid vara bra med några SLP och en hel bunt med namn.
Mvh Demon!
PS: Nu vill jag inte ha en massa nötter som svarar "Det där vet väll alla!!" och "Du behöver inte predika sådant skit som jag har vetat sedan jag var tre" Hellre en annan slags kritik som "Jag tycker det där inte fungerar. Mitt råd är att göra så här: bla bla bla.." S
Tack för att denna sida finns..
Mvh Demon!