Nekromanti Frälst av Daak

G

Guest

Guest
Jag har haft idétorka i ungefär en månad. Det hade sina anledningar. Vi körde ganska grymma äventyr ett tag. Problemet (insåg jag nu) var att de var för betydelsefulla. Rollpersonerna blev legendariska efter några stora och viktiga sådana. Det blev till att jag var tvungen att göra större och bättre för var gång vi spelade, för att de inte skulle tycka det var tråkigt. Hmm… vadå, tänker ni. Vilken jävla power gamer. Nej, bara lite oerfarenhet (med tanke på att det var 5 år sedan jag spelade, innan jag nu, innan sommaren började på nytt).

Ett råd till de SL som inte har någon längre erfarenhet och har svårt att komma på idéer: Lägg upp en grundtanke. Fortsätt med att pungtera upp ett händelseförlopp (Ett preliminärt). Sedan kan det ju alltid vara bra med några SLP och en hel bunt med namn.

Mvh Demon!

PS: Nu vill jag inte ha en massa nötter som svarar "Det där vet väll alla!!" och "Du behöver inte predika sådant skit som jag har vetat sedan jag var tre" Hellre en annan slags kritik som "Jag tycker det där inte fungerar. Mitt råd är att göra så här: bla bla bla.." :DS

Tack för att denna sida finns..

Mvh Demon!
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
fler SL

I vårt rollspelsgäng har vi två spelledare. Det kan vara en framkomlig väg, då de kan agera bollplank för idéer vid förberedelser ( hoppas dom gör så..) och dela upp uppgifterna vid spelmötena så dessa blir mer snappy.
Ps dina idéer är helt OK, omöjligt att ALLA hört dem tidigare Ds

"may the blood of your enemies stain the ground"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Helio on 2000-10-14 16:27.</EM></FONT></P>
 

Marty

Veteran
Joined
14 Oct 2000
Messages
7
Location
Linköping
Angående legendariska RP:er

Min senaste Eonkampanj slutade med att spelarna räddade hela Mundana genom att förhindra en ultrabadguy från att få tag i en magisk amulett som skulle ge honom gudaliknande krafter (jaja... det var i alla fall ingen ring som gjorde folk osynliga och onda). Point being, rollpersonerna borde verkligen ha blivit legendariska efter detta, men det löstes väldigt enkelt. Rollpersonerna och ärkeskurken var nämligen dom enda som visste om amuletten! Jag kör dessutom stilen "Sån mäktig magi? Äh, det finns ju bara i sagor!", så vem skulle tro dom om dom berättade om den?

Alltså, man kan mycket väl göra "rädda världen"-kampanjer utan att rollpersonerna blir legender. Dom finns kvar i vår nya kampanj och även om dom har fått lite fetare ego så är dom trots allt vanliga dödliga fortfarande.

Angående det som inte stod i kursiv stil; håller med! Alla är nybörjare nån gång, även SL!

Marty
 
Top