Jag tänkte lite på nya besvärjelser och jag tror att jag har kommit på några ganske bra... (dom är "lite" Star Wars-stil, men det gör la inget (?)
Strypa (3)
Även känd som:-
Färdigheter: Alstra Nekrotropi(ob3t6), Besvärjelse(ob4t6)
Tidsåtgång: en runda
Räckvidd: 30 meter
Varaktigetroviorisk
Lyfter upp offret från marken ca. 20 cm och gör ob3t6 "strypsskada" på halsen.
Kontrollera (3)
Även känd som: Fiende blir vän
Färdigheter: Alstra Psykotropi(ob4t6), Besvärjelse(ob3t6)
Räckvidd:30 meter
Varaktighet: Provisorisk
Gör att en "human" varelse (människa, dvärg eller alv) lyder besvärjarens order, t.ex. släpp vapnen, gem je era vapen, släpp ut oss ur cellen m.m., dock ej: gör självmord. det finns klart andra order som han/hon inte lyder, detta är upp till spelledaren att komma på. (om man så önskar kan man ju slå mot offrets vilja innan ordern träder i kraft för att se om denne lyder)
Hela
(exakt samma som helande handen, bara att denna är Personlig, istället för Beröring.
Blixt (5)
Även känd som: den eviga plågan, ondskans händer
Färdigheter: Alstra Nekrotropi(ob4t6), Alstra Fototropi(ob3t6), Besvärjelse(ob2t6), Besvärjelse(ob3t6)
Tidsåtgång: två rundor
Räckvidd: ENDAST 5 meter
Varaktighet:MAX 1 minut
Besvärjaren skjuter ut blixtar ur sina händer och när blixtarna träffar ett offer så får denna ob2t6 trauma och ob3t6 smärta varannan runda som går, men även besvärjaren får ob1t6 långtidsutmattning för varannan runda som går. OBS. ENDAST 5 meter räckvidd, MAX 1 minut och att besvärjaren måste ha båda händerna lediga...
Det var la det... jag förstår att nästan alla här har synpunkter på detta, kanske bra men mest dåliga antagligen... skriv in lite egna här och modda andras ifall ni tycker att deras (och mina) var ****
//Kanturi, som älskar Star Wars och hatar KRITIK!!!!
Strypa (3)
Även känd som:-
Färdigheter: Alstra Nekrotropi(ob3t6), Besvärjelse(ob4t6)
Räckvidd: 30 meter
Varaktigetroviorisk
Lyfter upp offret från marken ca. 20 cm och gör ob3t6 "strypsskada" på halsen.
Kontrollera (3)
Även känd som: Fiende blir vän
Färdigheter: Alstra Psykotropi(ob4t6), Besvärjelse(ob3t6)
Räckvidd:30 meter
Varaktighet: Provisorisk
Gör att en "human" varelse (människa, dvärg eller alv) lyder besvärjarens order, t.ex. släpp vapnen, gem je era vapen, släpp ut oss ur cellen m.m., dock ej: gör självmord. det finns klart andra order som han/hon inte lyder, detta är upp till spelledaren att komma på. (om man så önskar kan man ju slå mot offrets vilja innan ordern träder i kraft för att se om denne lyder)
Hela
(exakt samma som helande handen, bara att denna är Personlig, istället för Beröring.
Blixt (5)
Även känd som: den eviga plågan, ondskans händer
Färdigheter: Alstra Nekrotropi(ob4t6), Alstra Fototropi(ob3t6), Besvärjelse(ob2t6), Besvärjelse(ob3t6)
Tidsåtgång: två rundor
Räckvidd: ENDAST 5 meter
Varaktighet:MAX 1 minut
Besvärjaren skjuter ut blixtar ur sina händer och när blixtarna träffar ett offer så får denna ob2t6 trauma och ob3t6 smärta varannan runda som går, men även besvärjaren får ob1t6 långtidsutmattning för varannan runda som går. OBS. ENDAST 5 meter räckvidd, MAX 1 minut och att besvärjaren måste ha båda händerna lediga...
Det var la det... jag förstår att nästan alla här har synpunkter på detta, kanske bra men mest dåliga antagligen... skriv in lite egna här och modda andras ifall ni tycker att deras (och mina) var ****
//Kanturi, som älskar Star Wars och hatar KRITIK!!!!