Nekromanti Fråga angående eld stasis i SPelarens handbok

J_oelson

Veteran
som vanligt vänder man sig till eliten när man har en fråga..

i Spelarens handbok i en av de grå faktarutorna angående lappar och sådant, så skriver en magispelare att han lägger en stasis på hans ryggsäck, med en viss effekt..

kan någon förklara om de är alkemi, magi och vad han använder, hittar det inte alls själv.. tror inte de tar med ett exempel som inte går att utföra..

Magnus L

Hero
Svar

tror inte de tar med ett exempel som inte går att utföra..

Det är klart det går att utföra...har du Mystik och Magi?

Stasis, eller stasisfält är en alkemisk process som lagrar en annan besvärjelse...det kräver som sagt Mystik och Magi.

J_oelson

Veteran
precis

precis, men att behöva göra en alkemisk process är ju rätt märkbart, om man inte smyger iväg och gör det.. då försvinner hela grejen med att göra det i smyg..

Magnus L

Hero
Re: precis

De andra RP kanske är bondlurkar som inte har en aning om vad en alkemis process är, än mindre sett någon..så för att bevara stämningen så skrivet spelaren lappen, det enda de andra RP/spelarna ser är hur den gamle gubben börjar mixtra och grejja..bevarar stämningen.

Greymourn

Swordsman
Min misstanke...

Är att en dylik alkemisk process faktiskt är både svindyr och ganska omständig... Dessutom måste man väl få bort stasiset på något vis lagom till man skall plocka ut sin frukost...

Om stasiset av någon anledning inte skulle gälla den person som lagt det (vilket jag inte tror) är det iofs. inga problem att utföra processen hemma i labbet...

Annars måste det väl finnas någon lämplig besvärjelse???

Magnus L

Hero
Re: Min misstanke...

Dessutom måste man väl få bort stasiset på något vis lagom till man skall plocka ut sin frukost...

Om du läser i den rutan som J_oelson nämner i sitt exempel så står det villkoret: Om någon annan än jag öppnar min ryggsäck..

Är att en dylik alkemisk process faktiskt är både svindyr och ganska omständig

Vad säger att gruppen för tillfället inte befinner sig i ett lab?

J_oelson

Veteran
för att göra det lite klarare..

när jag skrev det menade att jag var ute och vandrade.. det kändes som om det som stod i Spelarens Handbok var något fullt möjligt utan en massa krångel (alkemisk process), utan att man helt enkelt väver det och låser besvärjelsen..

men det kanske det inte var, andra tips?

eoz

Veteran
Re: En temporär besvärjelse helt enkelt [NT]

Men sluta undra! Det är väl bara att hitta på ett sätt! Spelledaren bestämmer!