Nekromanti Fråga angående Trauma m.m.

Sadaigh

Swordsman
Jag sitter nu i skolan =P Och jag har en fråga angående Trauma m.m. Alltså de tabellerna som är längst ner på rollformuläret. Jag fattar inte hur man ska fylla i dem cirklarna. För jag har UK 8 på en rollperson där hemma, som jag gjorde igår. Och i exemplet står det nåt om att då 2 rutor ska vara förkryssade, och vad menar dem med det? Kan nån förklara hur man fyller i det, och kanske gärna bifoga en fil, som bild, som visar hur man gör, om det är möjlöigt...! Tack på förhand

Cerec

Veteran
Du ska då strycka över dom två sista raderna vertikalt. Du får ursäkta den extremt fula bilden som jag rafsade ihop i paint /images/icons/tonguea.gif. Hur många rader i sektionerna Trauma, Smärta och blodförlust du ska strycka över beräknar du på sida 20-21 i Eon 2. UK är utmattning och det räknar du ut på sida 21. Får du sen UK 8 så strycker du över dom två sista raderna i utmattnings sektionen. Får du sen skadetålighet 6 ska du strycka dom sista 4 raderna i trauma, smärta och blodförlust sektionerna.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Begreppsnissen Naug

du skriver att du har
För jag har UK 8 på en rollperson där hemma

Och då vill jag bara påpeka att UK står för utmattningskolumner, vilket avgör hur många utmattningskolumner du har (väldigt likt traumakolumnerna eller alla andra kolumner för den delen).

Min poäng är att man kan ha olika mycket traumakolumner och utmattningskolumner, dom behöver inte nödvändigtvis vara lika.

Begreppet du är ute efter är 'Skadetålighet', vilket avgör hur många trauma, smärta och blodförlust kolumner man har.

/Naug, som bara var tvungen att leka besserwisser

Sadaigh

Swordsman
ok, tack så jättemycket!!! =) Nu fattar jag iaf HUR man fyller i dem...! Men en sak återstår, och hur avläser jag dem, och hur vet jag hur mycket och var jag ska fylla i saker å ting på Trauma, Blodförlust m.m...?!

Tsigalah

Veteran
Hur man dör av Trauma i 7 enkla steg

Okej

Nu har du kryssar för dom kolumnerna som inte används, när du blir skadad sätter du ett kryss för varje skada du får. Om t. ex. du får +4 trauma av syrastänk kryssar du i 4 kryss från vänster till höger i den första horisontella raden, när en rad fylls upp börjar du på en ny rad. Det är här det roliga börjar.

1: Fyll i Trauma för syra (4 kryss, första raden halvfull)

2: Du får en gaffel i ögat, aj, +3 trauma, nu bara 1 kryss kvar i första raden.

3: Din kompis alkemisten inser att du förstört hans syraexpriment och kastar en tung bok i bakhuvudet på dig, aj, ta +3 till Trauma.

4: Nu har du fyllt första raden och börjat på nästa rad (2 kryss) på sidan står nu, Dödslag +Ob1T6, dödslag slås under (om du vill överleva) ditt chockvärde.

5: Slå ditt dödslag med en tärning (fuska så att du överlever)

6: Alkemistens stora Golem slår dig i hjärnan eftersom du har tagit hans älskningsgafel och stoppat i ögat, anteckna +39 trauma

7: om du har gjort rätt nu (och har skadetålighet 8) har du nu precis kommit in på rad 7, bedvid rad 7 står +Ob6T6, slå 6 tärningar mot ditt chockvärde (fuska så att misslyckas).

Taa Daa!

Hoppas att detta gör allt klarare

/Marcus