Nekromanti Fråga angående WotC Starwars

Luhood

Veteran
Jag har en enkel fråga angående Starwars D20, dvs Wizard of the Coasts Starwars rollspel.

Kan en Cyborg Hybrid, som i stil med Grievous, vara en Jedi, Sith eller en föredetting av någon av dem? Eller åtminstonde vara kunnig i The Force?

Och måste en Droid vara av en speciell Basic Model? Eller kan den vara helt customized? Och vilka av Droid reglerna i den första verisionen står inte med i Saga Edition, men används fortfarande?

Poseur

Swashbuckler
Jag kan inte svara på hur det är i nya sagauplagan men i den tidigare så står det att man förlorar én "force point" för varje implantat man gör(styck då) och sedan får man en hel del minus på att använda sig av "force skills" när man har inplantat.

Och som hardcore starwars fan så är det fullständigt möjligt att det skulle hända..dessutom så se bara på Darth vader...

LordTengel

Swordsman
I SAGA (som för övrigt varmt rekommenderas!) gäller följande:

Fråga 1: Ja, detta fungerar bra, men man får numera ett avdrag (på -1 per cybernetiskt implantat) på Use the Force som används för att aktivera kraftförmågor. Maximalt avdrag är -4, vilket Vader har. Force Points påverkas inte av detta avdrag.

Fråga 2: Som jag förstår det (är rätt dåligt inläst på droids, i sanningens namn) så går det utmärkt att konstruera en egen droid "från grunden". Vad gäller andra delen av den här frågan är jag inte helt med på vad du menar...? SAGA ska ju "stå på egna ben", så de regler som beskrivs i boken är de som hittills används. Eller missförstod jag dig?

Luhood

Veteran
Re: Fråga angående WotC Starwars + Fråga 3

1. Ok, då vet jag det! Tack! :gremlaugh:

2. Jag syftar egentligen på en speciell regel, den om Droid Quirks, vilken inte verkar finnas i Saga Edition.

Sen har jag nu även en fråga 3. Kan en Wookiee vara Sith?

P Lex

Warrior

3. Kan en Wookiee vara Sith?
Jedi wookiees är inte vanliga men eftersom de finns så måste de även kunna bli Sith.

LordTengel

Swordsman

Okej, nu begrep jag bättre! Tror att quirks är borta som koncept, eller åtminstone lämnat i händerna på spelare/spelledare.

Jo, en wookiee bör väl rimligen kunna vara sith... jag har lite svårt att se det framför mig, men det finns knappast några hinder. Darth Armpuller?