Nekromanti fråga om DLP

GrottrolletNaug

Swashbuckler
DLP kulors drivmedel är ju någon form vätskeblandning som antänds. Denna vätska kommer så vitt jag förstår det INTE med kulorna och måste köpas separat.
Lite frågor uppstår givetvis, typ:

Vart köper man dessa drivvätskor?
Vad kostar dom ?
Hur laddas det i vapnet ?
Hur länge räcker si-och-så mycket drivmedel ?

Står det här någonstans i boken ? jag tycker att jag har letat men jag finner det icke.
Om det inte står i boken så kanske det finns någon som har "kommit på" /images/icons/smile.gif hur det funkar. Om så är fallet så kanske ni kan berätta hur ni tänkt er.

Snow

Swashbuckler
Magasinen innehåller drivmedel och batterier oftast... Jag tror jag läst någonstans att alla DLP-magasin är en enhet med kulor, drivmedel och batterier som laddas på fabrik... inte säker...
när magasinet är slut lägger man det på ett säkert ställe och byter in det mot ett fullt vid ett senare tillfälle... om man är rik kan man ju kasta bort det. Men eftersom de säkert står serienummer och kan kopplas ihop med avlossade kulor verkar det dumt om man inte är helt laglig.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tackar [ot]

Man tackar, detta kan nog förklara varför magasinen till DLP vapen är så pass dyra.

om man är rik kan man ju kasta bort det. Men eftersom de säkert står serienummer och kan kopplas ihop med avlossade kulor verkar det dumt om man inte är helt laglig.

Det är en bra lustig företeelse att folk kastar bort sina magasin när dom är tomma.
Magasin kostar ju ! Ta till exempel en picka, vilken som helst.
Vi säger att Winona Grey precis har tömt sin IMI Desert Eagle III. Nu laddar hon om, antingen så gör hon som i alla action filmer och släpper magasinet på golvet med en lagom blandning av tuffhet och nonchalans. Eller så stoppar hon på sig det tomma magasinet. Med tanke på att magasinet kostar 39 euro så känns det litet onödigt att släppa motsvarande 400 spänn på gatan (bortsett från inflation).
Om du hade valet att släppa 400 spänn på gatan eller att stoppa dom i fickan, vad gör du ? =)

Tack för upplysningen om DLP drivmedel. Troligtvis så införskaffar den seriöse vapen användaren sladdar och vätske behållare för att fylla på vapnet hemma.