Nekromanti Fråga om feats

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag är rätt ny till hela D20-sytemet. Jag introducerades till det i en pågående Wheel of Time-kampanj och fann det rätt roligt att spela - så pass till den milda grad att jag bestämde mig själv för att spelleda det. Jag har använt D20:s system då jag med min nuvarande spelgrupp har börjat spela igenom ett flertal äventyr (bland annat Herr Seters äventyr "Det Höga Tornet" från Sinkadus :gremtongue: ) till världen Altor - alltså Drakar och Demoners värld. Det innebär en hel del pillande för att modifiera vissa saker från D20-reglerna, men hittills har det gått rätt väl. Den enda som inte riktigt funnit sig till ro är den djupt pålästa D20-spelaren som inte riktigt köper att jag har förändrat saker så att de inte är som de beskrivs i D&D 3.5.

Jag har nu spellett ett par spelomgångar och har haft den första Karaktären som faller bort och han började nu fundera på en reservare. Det var då som jag började fundera över feats. Många i de grundregler som jag har tillgång till (D&D 3.0/3.5) är inriktade på magi och strid, sådana som är mindre intressanta i mina ögon. Min fråga är alltså om det finns någon på detta forum som;

a) Känner till om det finns någon någonstans på nätet som skapat egna Feats som inte enbart relaterar til lstrid och magi - och i så fall kan ge mig en länk till det?

b) Om det finns några moduler med ett störee antal icke-strids- eller magirelaterade feats?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Netbook of Feats …

Jag föreslår att du kollar på Netbook of Feats.

Annars är i stort sett varje D&D-bok från WotC smockfull av nya feats. Så många att det börjar bli oöverskådligt faktiskt.

Pom

Swashbuckler
På den här delen av min balla sida har jag ett antal egenkonstruerade feats av vilka de flesta inte har direkt med slåssning eller magi att göra.

Något kanske kan vara intressant för dig.

Robert Jonsson

Re: Netbook of Feats …

Får tacka för länken - det fanns ett par under General Abilities där som är precis sådana som jag är ute efter.

Du skriver att det dräller med Feats i moduler - några speciella moduler du kan rekomendera där det finns mycket (General) Feats då? (Och gärna så lite Magic, Psionic och Combat Feat som möjligt...)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Öh … vänta. Jag ska bara bläddra igenom mina 60+ D&D-böcker, så återkommer jag sen.

Robert Jonsson

Ja, det var ju inte riktigt min mening att få dig att bläddra igenom samtliga böcker. Undrade snarare om det fanns någon bok som på rak hand stod ut framför de andra i den aspekten jag sökte...

EchonCique

Hero
How to Design a Feat

Det enklaste för dig är nog faktiskt att göra egna feats. Det fanns en bra guide till hur man skriver egna feats, som är på samma nivå som de övriga som är officiella i alla d20 böcker. Guiden fanns i en Dungeon, okänt vilket nummer, men jag har lyckats få tag på just de sidorna som utgör guiden.

Den har naturligtvis inte någon sorts märkning till varken sida, nummer eller tidskrift men den hette "How to Design a Feat (from a Dungeon Magazine)" så jag antar att det är därifrån.

Ge mig ett PM så skall jag skicka över den.

Nightowl

Champion

Ratta mig om jag har fel, men har det inte nyligen kommit ut en "klassmodul" for de klasser vars specialitet ar skills, mest rogues alltsa? Kanske den kan vara till hjalp?

Erik

Robert Jonsson

Re: How to Design a Feat

Det enklaste för dig är nog faktiskt att göra egna feats.
Arbetet med det är redan påbörjat. Men jag är lat oc hvill göra så lite onödigt jobb som möjligt (dvs. jag vill inte skriva en massa feats bara för att åf reda på att sådana redan finns). Då jag kommit någonstans så slänger jag kanske upp det här för att bli allmänt nedmalt av kritik :gremwink:

Har skickat dig ett PM.