Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag är rätt ny till hela D20-sytemet. Jag introducerades till det i en pågående Wheel of Time-kampanj och fann det rätt roligt att spela - så pass till den milda grad att jag bestämde mig själv för att spelleda det. Jag har använt D20:s system då jag med min nuvarande spelgrupp har börjat spela igenom ett flertal äventyr (bland annat Herr Seters äventyr "Det Höga Tornet" från Sinkadus ) till världen Altor - alltså Drakar och Demoners värld. Det innebär en hel del pillande för att modifiera vissa saker från D20-reglerna, men hittills har det gått rätt väl. Den enda som inte riktigt funnit sig till ro är den djupt pålästa D20-spelaren som inte riktigt köper att jag har förändrat saker så att de inte är som de beskrivs i D&D 3.5.
Jag har nu spellett ett par spelomgångar och har haft den första Karaktären som faller bort och han började nu fundera på en reservare. Det var då som jag började fundera över feats. Många i de grundregler som jag har tillgång till (D&D 3.0/3.5) är inriktade på magi och strid, sådana som är mindre intressanta i mina ögon. Min fråga är alltså om det finns någon på detta forum som;
a) Känner till om det finns någon någonstans på nätet som skapat egna Feats som inte enbart relaterar til lstrid och magi - och i så fall kan ge mig en länk till det?
b) Om det finns några moduler med ett störee antal icke-strids- eller magirelaterade feats?
Jag har nu spellett ett par spelomgångar och har haft den första Karaktären som faller bort och han började nu fundera på en reservare. Det var då som jag började fundera över feats. Många i de grundregler som jag har tillgång till (D&D 3.0/3.5) är inriktade på magi och strid, sådana som är mindre intressanta i mina ögon. Min fråga är alltså om det finns någon på detta forum som;
a) Känner till om det finns någon någonstans på nätet som skapat egna Feats som inte enbart relaterar til lstrid och magi - och i så fall kan ge mig en länk till det?
b) Om det finns några moduler med ett störee antal icke-strids- eller magirelaterade feats?