Flurtis
Hero
Vill fråga om råd och ideer till kampanjen jag jobbar med.
Kort om kampanjen:
Kampanjen bygger på att en ny Gud/Halvgud/Låtsas gud har uppstått och vandrar i världen. Guden slår sig ner bland en grupp kobolds som börjat dyrka den. Efter tiden tillkommer fler dyrkare av andra raser till exempel människor. Kampanjen är tänkt att vara 2-9 levels ungefär. Rollpersonerna spelar: Cleric of lathander, Ranger och mage.
Nu till frågan: Bör det vara en riktig gud eller bara nån fejk gud? Tanken med kampanjen är att den ska avslutas i en final fight mellan "guden" och RP. Stör det känslan i spelet att dräppa en mindre gud redan vid lvl 10?
Ifall jag väljer en riktig gud har jag tänkt att rollpersonerna ska få leta upp nått magiskt vapen dom måste ha för att kunna skada guden.
Smakråd, tips, förslag uppskatas hjärtligt.
Kort om kampanjen:
Kampanjen bygger på att en ny Gud/Halvgud/Låtsas gud har uppstått och vandrar i världen. Guden slår sig ner bland en grupp kobolds som börjat dyrka den. Efter tiden tillkommer fler dyrkare av andra raser till exempel människor. Kampanjen är tänkt att vara 2-9 levels ungefär. Rollpersonerna spelar: Cleric of lathander, Ranger och mage.
Nu till frågan: Bör det vara en riktig gud eller bara nån fejk gud? Tanken med kampanjen är att den ska avslutas i en final fight mellan "guden" och RP. Stör det känslan i spelet att dräppa en mindre gud redan vid lvl 10?
Ifall jag väljer en riktig gud har jag tänkt att rollpersonerna ska få leta upp nått magiskt vapen dom måste ha för att kunna skada guden.
Smakråd, tips, förslag uppskatas hjärtligt.